|
|
|
|---|---|
|
Jag har en grej kvar på mitt larm som jag vill åt: Alla blinkers skall blinka när jag larmar bilen. Till saken: Larmdosan har 2 tåtar som kan seriekopplas till en sluten krets, vilket sluter kretsen i 2 impulser vid larmning. Min fråga: Var kopplar jag enklast in detta? Rimligtvis tycker jag varningsblinkers-knappen borde vara bra, men denna har 6 stycken kontakter med 6 st kablar, antar att man skulle kunna parallellkoppla denna, men då det är ett motstånd + någon ytterligare komponent i själva knappsatsen som jag inte vill ha sönder. Finns det någon annanstans man kan koppla in sig för att få ut denna effekt vid larmning? Eller finns det något annat tips på vad man kan göra med just denna funktion beskriven någonstans i ovan text? | |
|
Du ska koppla på kabeln till vänster och höger blink INTE på varningsblinkers, nu vet jag inte färgerna på E28:an men du borde kunna ta dom som kommer från spaken som ger impuls till vä resp hö blinkers // Henke Bleifuss |
|
|
Förklara även så jag förstår ! är hemskt intresserad av att få veta ! ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
Ez: Ah, så långt tänkte jag faktiskt inte. Även om du inte har koll på färgerna på kablarna, vet du hur många kablar det sticker ut från spaken? Länk ..säger mig inte så mycket just nu |
|
| Jag kopplade in ett larm på en 528 jag hade. Kopplade in larmet på de 2 kablar som går till vänster resp höger blinkers. Följ kablarna från rattstången så hittar du rätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.