|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-experter. Vad skall jag betala för en 318i 1999. Sv-såld med komfortpaket, sportstolar, LM-fälgar och metallic. För övrigt standard. Tacksam för svar, det känns som vissa fantasipriser existerar. Vad är rimlig skillnad mellan privat och bilfirma? | |
| Kanske borde tillägga att den gått 3500 mil. | |
|
Min gissning ligger kring 160 000 Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Den är snart 4 år gammal och som ny så kostade den ca 220'. Rimligtvis så borde den ha förlorat ca 35-40% av nybilsvärdet. Tippar på ett slutpris på ca 140' +-5' //Marin |
|
|
En rimlig skillnad skulle kunna vara 10-15' på en bil i den prisklassen. Håller för övrigt med dig om att vissa objekt på börsen står lite väl högt. Runt 150' för den bil du beskriver skulle jag säga, låga mil.. Länk -------------------------------------------- Länk |
|
|
En rimlig skillnad skulle kunna vara 10-15' på en bil i den prisklassen. Håller för övrigt med dig om att vissa objekt på börsen står lite väl högt. Runt 150' för den bil du beskriver skulle jag säga, låga mil.. -------------------------------------------- Länk |
|
|
sorry! hade en annons jag höll på att kika på, av någon anledning kom den med innan jag hann stoppa den :)) -------------------------------------------- Länk |
|
| Med den utrustningen borde den kostat ca 260' ny och minus35-40% ger väl ett pris på 155-160', allra helst med tanke på de fina milen | |
|
Vilken utrusning? Det har ju bara komfortpkt. En ny 318i har ett listpris på 246'. Men vem betalar enligt listan (om man inte har byte dvs.)? Tror knappast att en 318 kostade 260' för 4 år sen. Men skit samman....tror ändå inte att den borde kosta mer än ca 140'. //Marin |
|
|
Tror att de låga milen kan höja värdet något. Själv så skulle jag hellre betala 160' för en med så låga mil än 140' för en med 7000 mil på mätaren... Sjävlklart spelar skicket i övrigt också roll. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Nej det är jag väl medveten om. Själv fick jag 215000:-för min 318i -98 som jag bytte in mot min nuvarande bil, om man drar av mitt inbytespris mot nypriset för min nuvarande touring. Nu tror jag ju inte bilhandlaren sålde den vidare för 220' utan vet att han gick ut med 175' och kanske fick 160'. Jag menar dock att 260' är det faktiska listpriset för redovisad bil och jag tror med egen erfarenhet att den borde kosta 155-160' just med tanke på milen som många betalar extra för. | |
|
En bil som endast har gått drygt 3500mil skall vara i utsökt skick. Men även en 7000 milare förväntas vara det.....en smula sämre kanske. //Marin |
|
|
Hej Tack för alla tips. De priser ni anger verkar rimliga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.