|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tittade precis på Motorjournalen där de bl a visade en Volga Coupé V12, med en BMW V12 under huven. Coolt tyckte jag! :-) Länk /Micke | |
|
Skönt åk! /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
| trodde aldrig att jag skulle vilja ha en rysk bil.... | |
| Inte jag heller men nu är man ju tvär såld... | |
Crusty |
Såg bilen på spray.se (under bilnytt) först, där finns mer läsning om nån vill veta! Det värsta tycker jag är M3 speglarna som bilen fått! |
|
Kromade S8 backspeglar hade passa perfekt. //Marin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tjeckiska Tatraplan har en bakmonterad luftkyld V8 av större format, gammal bil men ändå sostifikerad lyxbil. MVH Hasso |
|
Den var grym! Synd att det inte nyproduceras fler retrobilar! |
|
|
Ska vara i Kiev två dagar nästa vecka. Måste nog ta reda på var närmaste Volga affären ligger och se den "live" om jag får tid över. P.S Tatra är cool. Volga har inte en suck. Tjeckist kvalite mot rysk slarv. Tatra är östländernas RollceRoyce. Handgjord tror jag. |
|
|
Volgan var riktigt Cool! Vill ha! Tatra är ett fint gammalt underskattat märke. Tatraplanen var grymt före sin tid i många hänseenden. Det fanns faktiskt en hel del sådana i Sverige, men det är nog inte många kvar nu. Mvh |
|
| Ja, jag såg den med i går på motorjournalen... den verkar jäkligt cool... | |
JPM |
Den var mkt fin....tyckte mig se BMW:s M eblem under huven.. :-) Juan Paplo Montoya For President |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
JohanB: Ett lokalt bilmeeting förra helgen så fanns det en Tatra, var bild på den i lokalpressen med den imponerande V8.an. Jag har bara sett en i verkligheten. Tyvärr hade jag ingen koll på detta meeting och missade det. MVH Hasso |
|
Synd att du missade den Hasso! :o( Bara den hade varit skäl att besöka meetingen. Mvh |
|
Richie L |
Vill ha den!!!! Ägaren hade tydligen blivit erbjuden 5 mille för den men nobbade erbjudandet... Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
Här kan ni läsa mer om bilen, om ni kan ryska förstås. Ett tips är annars att köra den genom en översättare, t ex Babelfish, funkar riktigt bra faktiskt... Länk |
|
Crusty |
Eller varför inte på svenska??? Länk |
| Riktigt bra prestanda! Om jag fattar rätt så är det bara en handgjord demo ex. Man kan beställa den för 3,8 millioner kronor och då måste man oxå ha en BMW 850 och en gammal 50-tals Volga. Sedan kommer det ta 17 månader att slutföra...Det är alltså inte serieproducerad bil. I och med att orginaldelar från en gammal Volga är inblandade och det är inte nyproducerade delar så skulle jag inte ge mer för den än vad motorn kostar! Fanskapet kommer att rasa ihop om nåt år. Fast har man råd att köpa den så har man råd att underhålla den så att den håller!! | |
| Hehe..kul bil. Även om den är omgjord så är det ett helgerån att stoppa i en 850 CSI motor i den... | |
|
Bara jag som tycker att den var rätt hemsk? Men j*vlar vilken massa PR företaget (A:LEVEL) som gjort den har fått!!! Den har varit med i ALLA reportage från Paris-salongen som jag sett (Teknikens värld, ViB mfl.) Hasso: själv har man varit på Tatra-muséet i östra Tjeckien, kul med sovjet-nostalgik :-) Där fanns även deras Paris-Dakar vinnande lastbilar och mycket annat skoj. Min farsa har faktiskt ägt en tatra med bakmonterad V8, en gång i tiden. Han bytte till sig den mot ett paket cigaretter(!!!) då han satt i fångläger i Österrike. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| nofx16: Men det måste väl har varit en förkrigstid Tatra? På den tiden hade dem samma prestige faktor som Maybach Bentley och Packhard... ( eller pratar vi nåt annat krig och fångläger?) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.