|
|
|
|---|---|
tosj |
Hej! Hoppas jag är i rätt forum! ;-) Funderar på att köpa en BMW 525 -Touring, -93 eller nyare. Nu är det så att jag vill gärna satsa på en svensksåld med fullst. s-bok osv. Hur kan jag kolla upp bilens historia i Sverige? Att den verkligen är svensksåld osv? Bilprovningen? Är jag "dum" då jag bestämt mig för att köpa en svensksåld eller borde jag satsa på en importerad och gräva lite i dokumentationen? Tacksam för svar! /Tosj |
|
Det står i registreringsbeviset om den är importerad. Personligen tycker jag att eftersom alla bilarna kommer från samma fabrik så kvittar det var bilen gått tidigare. Är bilen bara i bra skick och tidigare välservad så får den gärna vara importerad för min del. Jeppe |
|
tosj |
Ok! Jag tackar för svaret och grubblar vidare! =) /Tosj |
M3_BMW |
Tycker också det kvittar om bilen är importerad eller inte. BMW M bilar, när du älskar att köra. |
|
Jämför du en import med en svensksåld,då skilnaden är jättestor.föratt importbilen är i regel helt rostfritt.Jag jobbar med olika bilar.Importbilar är lättare att jobba med när det gäller att lossa skruvar OSV. Går bestämd framot! |
|
| Tänk dock på att en importerad nästan alltid har högre försäkringspremie än en svensksåld. I mitt fall var det dubbla priset. | |
|
Står det verkligen i reg.beviset? Jag äger en importerad bil. Men i reg.beviset kan man, vad jag kan se, bara utläsa att den är importerad pga det är en -89 som reg första gången -00. "Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag" |
|
|
Det står inte i reg. beviset om det är import. Dock kan man ju få en vink om det om det är en -89 som har första reg. datum -96. Borde ju kunna ringa vägverket och fråga annars. Ett sätt är att fråga någon som jobbar på en bilfirma då man där har möjlighet att kolla sånt via datorn. Vad det gället "tysk" eller "svensk" BMW så spelar det ju ingen roll vid köp av bilen om man kollar historik m.m. Dock finns det ju många som inte resonerar så och därför hellre köper en "svensk" bil. /Per |
|
|
Är det verkligen sant att f-bolagen tar dubbelt upp? Varför? Jag har visserligen inte haft några icke importerade nyare bilar. Men jag tycker att det är ungefär samma pris på denna jag har nu som övriga har här på forumet. Det har behandlats någon gång under försäkringsfliken. Min åsikt är att det inte finns någon anledning att köpa sv sålt. Mvh /NP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.