|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
M3Power |
Tjena! Tävlade mot en m5 -89 och han körde i 300 km/h när jag då körde i 255 km/h med min m3. F.n vad hans mätare visar fel eller. |
T_J |
Jo dom är ingen höjdare gammel M5`ornas mätare... |
M3Power |
Det färsta e att han tror på att det visar rätt också :) |
| Så fel visar INGEN M5 mätare, han har nog snarare ljugit om sin hastighet. Har testat min mätare på rullande landsväg, f.ö använder sig även polisen av denna landsväg för kalibrering av sina mätare.Vid 231 km/h verklig fart visade mätaren 240 km/h....... | |
T_J |
Jag tror nog att många mätare visar ordentligt åt pipan på gammla M5`or. Varför är det annars så många på detta forum som påstår att deras M5`or går 300km/h? (hur kan man ens intala sig själv det?!) Ivar, grattis till en någonlunda korrekt hastighets indikering. Men jag tycker du borde kolla hur mkt fel din mätare visar vid fullgas på högsta växeln, mätarna tenderar att skena iväg och visa än mer fel ju fortare det går, men det vet du förmodligen.. |
|
tjenare Ivar,har du kvar m5:an trodde du sålt den för har inte sett dig på strippen i år mvh Johan med svarta m3:an m3johan |
|
|
Jag tror inte den skenar allt för mycket i de högre farterna, har själv haft 283 km/h vid ca 7400 rpm. Har en kompis med nyrenoverad /chippad motor som varvar ut bilen på 5:an (7800rpm), då visar hans mätare 290 km/h. Sen vet jag inte om kanske 3.6:an visar mer fel... Johan> Hade lite problem redan på tullinge, gaspedalen pajade första repan, ac:n gick ej att koppla ur(!) och min växellåda har sett bättre dar.... Annars går bilen bra, men det är svårt att sätta riktigt bra tider med dessa förutsättningar. Ska försöka byta lådan till nästa säsong. Tyckte bara att det va lite trist att ställa upp när man inte har någon möjlighet att sätta pers. Har sett att du har fått riktigt bra snurr på M3:an, va det 13.38 eller? Riktigt bra slutfarter också.... |
|
|
Mätte upp min med GPS idag, efter 160km/h visar mätaren 13-14km/h förmycket , vid 50-60 visar den 10km/h förmycket, tänkte ta och flytta lite på mätarnålen..... Men hastighetsmätaren i färddatorn visade bara 2km/h förmycket vid 160 och uppåt, och runt 50 var den exakt..... Så om bilen gör 285km/h enligt mätaren på varvstoppet borde det ju bli ungefär 270. Så var det med det! Mvh Patrik |
|
M3Power |
Men om jag ligger i 260 km/h med min m3 3.0 -95 och han ligger i 300 km/h med sin m5 -89 och jag kör ifrån han så måste det vissa fel eller. |
|
Om hans M5a visar lika fel som min borde den aldrig visa mer än 285km/h om han inte har flyttat varvstopp , och på det får man dra av 16-17km/h ..... Visar den 300Km/h så visar den ju sjukt mycket fel! haha .... Mvh Patrik |
|
|
Den enda exakta hastighetsmätaren är varvräknaren tillsammans med vårt eminenta utväxlingsprogram här på sidan "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Den enda exakta hastighetsmätaren är varvräknaren tillsammans med vårt eminenta utväxlingsprogram här på sidan "One for economy and One for the fun of it" |
|
M3Power |
Jag tror att han snackar rätt mycket skit han säger att bilen e chipptrimmad och luft filter och när hans varvståp slår till då ska han ha legat i 300km/h plus att han ska ha 360 hk i den, kanske, kanske inte. |
B.Lee |
Howdy Bmw-lovers!!! Undrar om någon vet toppfarterna på dessa bilar när dom e ostrypta??? 540i/E34/6väx (95:an) M3 3.0/286hk, M3 3.2/321hk, M5 3.6/315hk, M5 3.8/340hk, 540i E39/6 väx, M5 E39, 840i 850i 326hk? |
B.Lee |
En fråga till,en kompis till mih har en 540i-95 med org M5 chassiet,kan det vara en sk 540i sport,har läst om det på en jänkesajt o där går frågorna isär typ att EDC ska vara standard,vissa säger att det var tillval osv.Backspeglarna ska vara som 3.8M5 OSV. |
| Min M5 visade på lite under 280 strax innan varvstoppet gick i o de var med 265/30 19" sulor....O enligt omräkningstabellen här på Bmwpower så motsvarar 7200var med de däcken strax över 270 i verklig fart... | |
B.Lee |
M53.6 eller? |
B.Lee |
Sorry,dum fråga.såg i fliken att det är en 90:a. |
M3Power |
Dawwe: E din m5 org eller hans var chippad plus luftfilter. |
B.Lee |
Någon som vet tppfarterna eller??? |
|
Dawwe: Min varvar 7500rpm, är nu chippad men det gjorde den innan chippningen också...... Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.