AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
368

Vad är det för slang i luftfilterboxen?

Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Aloo

Jag har en 325 E36 och jg undrar vad det är för sak som sitter i luftfilterboxen med två gummislangar i?

Provade o skruva ur den och det ser ut som en givare av ngt slag. Lossade försiktigt på ena slangen men jag fick snabbt sätta på den igen då det verkar hänga ihop med kylsystemet?

Ngn som vet?

/Magnus
Jag har faktiskt noll koll, men brukar inte avgasreningen hänga ihop med luftfilterboxen? Eller något liknande.
Det är en tempgivare för insugsluften.Ifall insugsluften är för kall värms den upp före insuget och om den är för varm kyls insugsluften ner!
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Ok. Hur funkar denna givare ifall man ska skaffa ett öppet luftfilter? Hur har ni gjort då? Kan man ha givaren löst i motorrummet?

Hur funkar uppvärmningen/kylningen då? vattenkanaler i pinsugskammaren eller vad?

/Magnus

Beast no.7
Du kan ha ha givaren löst i motorrummet,brevid luftfiltret!Funktionen funkar kanske inte helt men jag har inte haft några problem ännu.
Med öppet luftfilter bör du ha nån sorts avskärming för filtret!
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
oki, kan du eller ngn annan förklara hur denna funktion funkar?=)

/Magnus

Beast no.7
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Givaren i luftboxen är en ventil som när luften är för kall öppnar och släpper igenom vatten som går igenom spjällhuset för att värma upp insugsluften.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.