AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
375

Har grillen på e46 bytt form?

Jag fick för mig att grillen på E46 ser lite fetare ut än i början. Stämmer det?
Förra hösten kom en ansiktslyftning på E46:an som bl a innebar bredare njurar.

Jens
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Dock endast på sedanen och touringen.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Sant, coupén och kompakten har varit samma sen lanseringen.

Jens
Oj, coupen oxå? Jag gillar den bredda grillen och tycker att Coupen är den snyggaste e46:an. Nya grillen skulle göra sig fint på den. Funderar faktiskt att "byta ner mig" ;-) till en sån. Vet ni om BMW kommer att sätta på nya grillen även på coupen?
Inte vad jag vet, när ansiktslyftningen kom sade BMW specifikt att den endast gällde för limousinen och touringen.

Om du tittar noggrannt på Coupén så ser du att den har en bredare crome-ring runt njurarna än limon och touringen. Tycker själv att det gör att Coupé-njurarna är ännu snyggare än de nya breda njurarna.

Får man fråga varför du funderar på att byta bil? Z3 Coupén är, enligt mig, en av de snyggaste BMW som någonsin gjorts!!

Jens
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
I mars/april 2003 kommer face-liften för coupen också, med dom spetsigare blinkerserna och grillen.
MrMarsupilami: bara en tanke jag hade. Jag älskar Z3C! Men jag jobbar i flygbranschen och om det blir krig i persiska viken så lär det inte bli många av oss som behåller jobbet...Behöver nåt billigare i försäkring och ägande kostnader då...
Jag förstår, tråkigt att behöva byta av en sådan anledning. Vilken motor funderar du på då? Oavsett så kommer du ju ha en väldigt fin bil om du väljer coupén!

Jens
Jag tror det skulle då bli en 99 eller 00. med 328 eller 323...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.