|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på att köpa dns-tradings rieger-kopia (kjolpaket) till min 323-84. Och jag undrar om någon har erfarenheter av detta. Passform? Kvalite? Sen undrar jag en sak till. Närman kolla på begagnat-annonser på stora M-paket till E30 så står det oftast att det passar till årsmodell 88 och uppåt, passar detta inte på min bil?? Tacksam för svar. Mvh Joakim | |
|
Ingen aning om passformen på DNS prylar, men kopior brukar vara lite bökigare att få på plats... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
-RW- |
Jag har köpt mina ögonlock därifrån, De var väl okej?? Nej men ärligt talat skulle jag inte våga handla grejer därifrån som kostar mer än 500Kr. Ögonlocken var gjorda av nåt konstigt material, nånting mellan plast och kartong? Har reda fått spricka i de, dessutom så var den ena lite bredare. Nu är det upp till dig. |
|
Använd sökfunktionen på forumet, där finns svar på de flesta frågorna! hugabuga said: Jag köpte ett sånt på dns.trading, det var fint, blev väldigt överraskad av den fina kvaliten... Sen så fick jag allt dagen efter jag hade beställt dom, vi möttes för han skulle till sthlm och så tog han med prylarna... Fick även 2 galler till det oxå, han frågade om jag vill köpa när jag snackade med honom, men jag ville inte ha dom för dom var så dyra (ja, jag kommer från småland) men jag fick dom på köpet, väldigt trevlig kille... Passformen är rätt ok oxå, inte på sido-kjolarna, fast dom är ju inte till för en 4 dörras heller... :) Kan jag rekomendera... //Peter Så om du har en 2 dörrars e30 så verkar ju passformen på deras grejer vara bra. Vet också att de brukar vara gjorda för dina nuvarande kofongare, de gamla kromade alltså. Bara att hälla på en skvätt lim och trycka dit kofongaren! //Johan dreiachtzehnis |
|
djspirit |
rieger paketen passar inte 100% heller men dns är billiga BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
dns köper jag inte på igen.Passformen är la en 30% man får bygga distanser & ta bort bitar i allafall på bakjolen har inte orkat sätta på fram än Its not what you got.its how you use it |
|
|
Sen är det inte alltid dom skickar grejorna man beställt heller, eller så tar det någon månad..... Mvh Patrik |
|
|
för mig tog det 2 månader Its not what you got.its how you use it |
|
|
Man kan väl inte säga att passformen var 100% precis... Det är ju rätt mycket jobb med att sätta fast allt... En hel den filande blev det ju... Men förhålladevis till priset skulle jag nog ändå köpa kopiorna än orginalen... Jag har hört att vissa orginal skulle vara helt skeva och så. Kan ju kolla på min sketna sida om du vill... Länk Eftersom jag bytte skärmarna oxå så kunde jag fixa det som jag själv ville ha det, passar ju inte på nån annans bil. //Peter |
|
-RW- |
de här ögonlocken köpta jag av de, på ena sidan verkade det vara beredare så jag fick skära lite själv för att det ska passa. Men fick de redan dagen efter jag beställt. Länk |
| HUGABUGA: din hemsida funkar inte.. | |
mase |
jag köpte lite prylar där bla framspoiler. (jag hade en e36)köpte m3 spoiler som var helt fel i passform.efter massa besvär gick det,men priset blev dyrare än vad jag hade betalat till tex dalhems. köpte för övrigt hamanns dubbelvinge och efter lite strul igen fick jag veta att de var falska kopior. |
|
Hmmm... var kanske lite full eller nåt... ska ju vara Länk |
|
|
hugabuga var frontspoilern svår att få dit & vad använde du för blinkers? Its not what you got.its how you use it |
|
|
Tja... vad ska man säga... Det var ju inte bara att "hänga på" den precis... Fick fila på kanterna en hel del. Både kort och lång sidorna. Eftersom jag bytte till nya skärmar så ändrade jag rätt mycket på dom i framkant oxå. Men som tur var så var det för mycket material så jag behövde inte fylla igen med nåt utan bara ta bort. Rundningen precis vid skärmkanten var helt fel så där fick jag ta bort mycket och sen var det en hel del som skulle bort där den ligger emot frontplåten typ... svårt att förklara, men det var rätt mycket filande... Blinkers är från en golf 2:a. jag köpte vita, tänkte att dom skulle passa fint till den snygga blåa färgen som jag valde. Jag skulle tänka mig att man gör det på ett par effektiva timmar. men det är inte så kul och glasfibert kliar som f*n. Är det nåt mer nån undrar är det bara att fråga... //Peter |
|
|
köpte F-spoiler till min Pegga därifrån och jag kan säga som så att passformen är inte va den borde.. jag tror dom kör universalgrejjer, tog bra tid innan den satt på plats *puh* aldrig mer därifrån!! ---------------------------- King of the road |
|
|
Beställde en m3 front förra sommaren först tog det typ 2mån innan jag fick den! sen när jag fick den var det typ helt hemma plastad såg fin ut fram ifrån men på bak sidan fanns det ju ingen ting inga fästen eller nått och för listerna på framsidan var det bara hål om jag skulle satt dit den hade jag måsta riva orginal fronten o ta delar från den och köpa nya svarta lister på bmw och sen ev kunnat få ihop något som kanske skulle likna en m3 front!! så den skickade jag snabbt tillbaka!!! BMWCS # 4445 |
|
|
huggabugga: hur gjorde du med fästena? fan jag köpte golf 2 blinkers på biltema men dom va enna för korta jaja skit samma får la ta lite spackel där Its not what you got.its how you use it |
|
|
Jag har orginal stötfångarna under och sen bara lägger på fronten med lite lim mellan... Det finns 2 olika blinkers till golf 2 tror jag, korta och långa, det ska vara långa till den lite nyare golf 2:an har jag för mig... Jag har ju chrome stötfångarna, men det är nog samma för dig för du har väl den nyare fronten? Då är det bara att ta bort plasten och har själva aluminium saken kvar... //Peter |
|
|
Ok tack så mycket. jag köpte dom korta då.men det löser sig Its not what you got.its how you use it |
|
|
mmm. är det nåt mer är det bara att maila... //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.