|
|
|
|---|---|
pär olsson |
Bilen får ingen gnista till stiftena.när tändningen är på kommer det inte fram nå ström till tändspolen. Använder 318 kabelhärvan från torpeden till styrboxen. |
|
uppdatering!!!! använder 325 härvan men från "skruvkontakten" vid torpedväggen o in till säkringsdosan och kupen är det 318 härva... vad kan det vara för roligt? ngn som provat??? vad behöver kablas om? |
|
pär olsson |
uppdatering igen! motorn är en 325ik. Hjälp!! Jag vill ut o gasa!!! Det måste finnas någon annan i detta land som har provat detta roliga recept!! |
|
Har du bara kopplat 325 härvan direkt till 318 härvan? Det funkar inte kan jag nästan lova. Du måste veta vilken kabel i 325 härvan som skall ihop med vilken kabel i 318 härvan. Det är inte säkert att samma färger har samma funktioner heller. :-/ Kiip Spiiding! |
|
|
nästan alla 325:or är ik (insprutning-katalysator..) Blir lite kabel dragning då... men det är ju max 20 kablar som behöver dras om, det är ju inte såå många stift i "skruvkontakten" på torpeden. men det roliga blir ju att se vart de hör hemma. det är nog som Spiidfriik säger... på min 323-83 m -89 325 motor så var det omkablat in till säkrings dosan från 325 härvan, det var ingen eller ytterst få som hade samma färg.... det blir nog till o läsa elschema...! men det ska gå!! |
|
pär olsson |
Det är fler stift i 318 "handsken" men bara ett 325 stift som inte används. Vem kan tänkas ha elcheman till både 318 och 325? har provat molins bil i sundsvall(sa att det var skitdyrt)... +bmw sverige, dom sa att en åter försäljare måste beställa från dom och i sin tur skicka till mej. krångel!!! det måste väl finnas! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.