AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
460

318 med 325 motor tändfel?

pär olsson
Bilen får ingen gnista till stiftena.när tändningen är på kommer det inte fram nå ström till tändspolen. Använder 318 kabelhärvan från torpeden till styrboxen.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
uppdatering!!!! använder 325 härvan men från "skruvkontakten" vid torpedväggen o in till säkringsdosan och kupen är det 318 härva...
vad kan det vara för roligt? ngn som provat??? vad behöver kablas om?
pär olsson
uppdatering igen! motorn är en 325ik. Hjälp!! Jag vill ut o gasa!!! Det måste finnas någon annan i detta land som har provat detta roliga recept!!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Har du bara kopplat 325 härvan direkt till 318 härvan? Det funkar inte kan jag nästan lova. Du måste veta vilken kabel i 325 härvan som skall ihop med vilken kabel i 318 härvan. Det är inte säkert att samma färger har samma funktioner heller. :-/

Kiip Spiiding!
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
nästan alla 325:or är ik (insprutning-katalysator..)

Blir lite kabel dragning då... men det är ju max 20 kablar som behöver dras om, det är ju inte såå många stift i "skruvkontakten" på torpeden. men det roliga blir ju att se vart de hör hemma.

det är nog som Spiidfriik säger... på min 323-83 m -89 325 motor så var det omkablat in till säkrings dosan från 325 härvan, det var ingen eller ytterst få som hade samma färg.... det blir nog till o läsa elschema...! men det ska gå!!
pär olsson
Det är fler stift i 318 "handsken" men bara ett 325 stift som inte används.

Vem kan tänkas ha elcheman till både 318 och 325? har provat molins bil i sundsvall(sa att det var skitdyrt)... +bmw sverige, dom sa att en åter försäljare måste beställa från dom och i sin tur skicka till mej. krångel!!! det måste väl finnas!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.