|
|
|
|---|---|
|
Åkte ned till Gothia Bilservice, för att kolla vad de hade för vinterdäck att rekommendera. För att gå mer rakt på sak, återger jag vad deras däckkille sa. "Ett dyrt däck, typ Nordfrost 3 är väldigt bra, om man bor under samma extrema förhållande som det testas i och kör där dagligen, och hur ofta är det så nedanför norrland? Möjligen kan man vinna några hundradelar hit eller dit, men det kan lika gärna hänga på bil och förare. Generellt sätt så håller ett dyrt däck kortare tid, beroende på gummiblandningen. Logisk slutsatts blir alltså att de dyra vinterdäcken slits och tappar sitt grepp fortare. Som rallyåkare kan jag ge följande goda råd; köp ett Kumhodäck, som är ett väldigt bra däck för halva priset, byt oftare, så får du absolut mest grepp för pengarna över tiden." Killen erkände att han var lite partisk betr. Kumhodäcken, å andra sidan hade han åkt på dem sedan 82, och testat dem mot andra, så han visste att det funkade och var bra. Känns inte som helt i det blå, och i vart fall min bil kommer att Kumhoskos. | |
|
Är det inte så att däckfirmor försöker kränga det märke som ger dem bästa provissionen? Så länge jag inte känner killen som rekommenderar nåt ser jag på det med lite distans... Det sagt så håller jag med om att Kumho är ett bra fabrikat. |
|
|
Rackarns tur att man bor i Norrland då! :-) ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
| Z3c 4 ever: allra mest hade han tjänat på att som alla andra säga att Nordfrost 3 eller liknande är det bästa däcket och sålt det. Killen är född bakom en däckshög, sover med svetsen bakom örat och äter 10-40 olja med myssli till frukost :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.