|
|
|
|---|---|
paso |
Jag har nu rivit av toppen på min gammla trotjänare i tron att packningen varit trasig när det kom in kylarvatten i cylindrarna, men fann istället för trasig packning,sprickor mellan utblås ventilerna på 3&4:ans cylinder!! (ajj-ajj-ajj..... sa jag då!!!!) Men efter att ha pressat ur ventilsätena så slutar sprickorna bara helt tvärt någon mm, ner i godset??? "Hur f-n kan vattnet ha tagit sig in i cylindrarna då??" Jag menar... Packningen är ju hel och sprickorna som man ser slutar i ingenstans!! Någon klok man/kvinna här som kan hjälpa mig att "TRO" något!! //Paso |
|
Hej. Har själv drabbats av en spricka i toppen på min bil för knappt ett år sedan. Plockade aldrig ner den gamla spruckna toppen och undersökte mer nogrannt utan skaffade en bättre beg. på en gång. Sedan plockade jag ihop de bästa av de båda topplocken, mina egna gamla kammar var t.ex. betydligt finare än de från den "nya" toppen. Om din bil dragit vatten utan att topplockspackningen är dålig är jag helt säker på att dina sprickor går hela vägen, även om de inte syns när toppen är kall och aluminiumet dragit ihop sig. För metall i allmännhet och aluminium i synnerhet har den egenskapen att de utvidgas vid värme, och då går sprickorna med största sannolikhet rakt igenom så att säga. Mitt tips är att leta efter en "ny" topp. Lycka till med eländet! /David |
|
|
Nu tror jag juh inte att det är någon likhet men... En gammal hederlig volvo topp har en viss "sprickningstolerans" just mellan ventil sätena... Men de e klart de e juh en gjutgärnstopp... Äh! Glöm det här inlägget =) // Henke Bleifuss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.