AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.271

Sälja 730 (E38)

V8
60
V8
Bmw 730 E38 -95a
Bmw 320ci -01
Vad kan jag begära för min 730?
runt 120.000 - 125.000 ?

BMW 730i –95
ca15500 mil
Mojawebrun metallic
Svart läder(Mycket fint!)
Manuell
EL svankstöd fram x2
Träinredning
BMW GSM.
Färddator
4x elhissar
El tacklucka
Elrollo (funkar inte alltid...)
Klima
Stolsvärme, hö & vä
Soft close, bagage lucka
Mp3 cd-spelare
Cruise control
Multiratt (GSM, stereo och cruise control)
Centrallås, bagage lucka kan öppnas från nyckeln
BMW orginallarm.
Cromeline, Crome grill, Crome list bagagelucka
vita blinkers runt om.
16" orginal fälg med halvtaskiga däck.
Splirrans Nya dubbade vinterdäck som är lösa (nypris 6000)
Servicebok
Bilens skick är mycket gott, både in å utvändigt. finns ett litet märke 2,5x4cm på bakrestötfångaren.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tippar på ett slutpris på ca 110'.
Manuell drar ner priset.
//Marin
V8
60
V8
Bmw 730 E38 -95a
Bmw 320ci -01
hade räknat med nåt sånt.
men man kan ju alltid chansa :)
Red Devil
Marin//

Manuell dra ner priset? På en V8, du väl skämta. Snarare höjer priset, vem vill ha en bensintörstig V8 Aut, om man nu inte bor i USA eller Arabländerna.
Red Devil

Det beror ofta på biltyp inte motor om det är en nackdel med manuell eller automat.
Skulle personligen inte köpa en E38 med manuell. Men det finns ju såna som bara vill ha manuell.

/Bimmerman
Red Devil
Bimmerman//

ok, men kan man verkligen säga att en manuell låda drar ner priset på en bil?
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
På en Sjua drar nog en manuell ner priset, På en t.ex 3-serie drar nog en automat ner priset.
Ja, det kan man säga likaväl som att en automatlåda drar ner priset på vissa biltyper.
Ex: M3 med automat.....brrr låter inte kul
Bentley med manuell.......låter lika illa det
Exemplena är helt hypotetiska

/Bimmerman
Red Devil
det köper jag inte. Så ni menar exempel vis en Corvette skulle vara billigare utan Aut? Knappast.

Länk
Länk
Corvette är fel bil att dra upp som exempel då det är en bil där det finns lika många köpare på manuell som automat, visserligen med en övervikt på köpare av automatare. Men det finns många bland Corvette köparna som vill ha manuell. Jag vet, säljer ett gäng per år.
Bland E38 köparna kan jag lova att det är en kraftig övervikt på automatköparna.

/Bimmerman
Red Devil
Bimmerman/

Jag citerar "Corvette är fel bil att dra upp som exempel då det är en bil där det finns lika många köpare på manuell som automat, visserligen med en övervikt på köpare av automatare."

Hade det funnits lika mycket Corvette:s i SVERIGE med manuell låda så hade man sett mer av Corvette:s än idag. Många Corvette fantaster kör sina bilar trots de gärna hade velat ha en med manuell låda. Sen finns de också de som gärna vill ha en Corvette med manuell låda, men när utbudet inte är lika stor då väljer man andra alternativ.

Det är en pris skillnade på närmare 30000.:- på en Corvette med manuell låda än en aut.

Det e inte motorens storlek som avgör om man ska ha Auto eller Manuell, det är en smak sak.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om amn personligen föredrar en manuell på en E38 så finns chansen, bara att köpa. E38 är en komfortbil där det för min egen del är utreslutet med manuell. Merparten av E38:orna är automat därav anledningen.
Asken
Red Devil

Jag jobbar som bilförsäljare på ett företag som säljer amerikanska bilar och har då kontakt med ett antal Corvette köpare i veckan så jag har ganska stor koll på vad dom vill ha. Automat köprna är en majoritet bland corvette köparna då deras manuella bilar är ganska jobbiga att köra. Corvetten är enligt mej den enda sportbilen jag skulle kunna tänka mig att köpa med automat.
Tex om du valde LT-4:an i C4:an så gick det bara att få med manuell.

Så här tycker jag:
Sportbilar=Manuell
Komfortbilar=automat

/Bimmerman
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>NETSIX
Och vad är då en 528 e39?
Komfortbil med sportambitioner :))

//Marin
NetSix.......det var länge sen :))

528 = Komfortbil med gubbambitioner....haha :))
Skämtar bara.
Tycker den tillhör mellanskiktet som inte spelar nån roll om det är man eller aut.

/Bimmerman
Automat är för de flesta givet på en 7-seria av modell e38. Vad gälladen e39 528 så måste väl steptronic vara perfekt? Eller? Då behöver man ju inte fundera.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Jag har haft 528 manuell, går assnabbt, drog jämt med 740ia 95:a till 100 när jag testat. Med steptronic försvinner en del av accet och därmed glädjen anser jag. På en fet e38 passar det dock för den bekväme bra anser jag!

/Simon
V8
60
V8
Bmw 730 E38 -95a
Bmw 320ci -01
jag lyfter den här lite, för jag fick bara ett svar på vad jag kunde begära för min bil... sen urartade det visst med Aut vs Man... :)

känner nu att jag behöver få bilen såld SNARAST!

jag tänkte sätta in en annons i Fyndbörsen på 108.000:-, nybes, nya bromsbackar till handbromsen, det var enda anmärkningen på bes.. borde väl kunna få bort den ganska snabbt då? inga fel på bilen, ska flytta hemifrån så jag har icke råd att ha kvar den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.