AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
381

ljummen motor

Visa användare
879
mageng
528iA -99
Har en 328i -95. Min motor har plötsligt för sig att inte komma upp i arbetstemp, dvs mätarnålen på mittstrecket. Den segar sig sakta upp och stannar på det första av strecken (mittstrecket nr 2).

Det har visat sig nu när hösten kommit och tempen är nere på 0-5 grader ute. Jag misstänker att termostaten börjar lägga av. Är det nån som har råkat ut för detta?
Crusty
Du gör nog helt rätt in att misstänka termostaten!!
Kolla även så att det inte e så att fläkten har fått för sig att gå hela tiden, för blir det kallt ute o fläkten går hela tiden har den nog svårt för att bli varm.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Är det enkelt att byta termostat? Någon som gjort det??? Tacksam för tips.
Crusty
Använd funktionen "Sök inlägg" och sök efter termostat byte E36 eller nått i den stilen! Finns nog många inlägg om det för jag vet att temat haqr varit uppe förr! Det är inte så svårt annars.
M-Mag
Hade samma problem, bytte termostat igår. Var en j....la skillnad. På min var själva bytet inte svårt, men att lufta systemet tog lite tid (för mig) någon luftficka ville inte ge sig. Men det blev kanon sen. Vet ej hur det är på din motor jag har ju "bara" 318.

"Your Toyota is not fantastic."
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Har kollat lite inlägg och mycket riktigt verkar luftningen som det svåra. Men det finns ju tips. Termostaten verkar lätt åtkomlig om det är som jag förstått bakom kåpan på toppen vid sidan om oljefiltret.
Jag har bytt termostat på min 318 is-90, men det hjälper inte. Mätaren stannar ett par mm från mittsträcket och när man drar på full värme blir det ett par mm till. Vad kan vara fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.