|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! HAr skrivits lite om detta på forumet MEN är det någon som har lite information om den snabba M3:an som körde på tullinge -2000 åtminstone. Gick ju väldans bra och är på G att skaffa M3:a och funderar en himlans massa...:-) tackar på förhand!! | |
|
Menar du E30 turbon eller E36 turbon? |
|
| Menar E36:an.... tack på förhand.. | |
| Vill du ha info om hur det gick för den på Tullinge eller vill du ha fakta om hur den är byggd, å vad som e gjort med den? | |
|
börjar likna en mindre chatt dehär...*S* japp allting.. tider vet jag men eftersom jag funderar själv på detta så vill jag ha så mkt information som möjligt.... alltså typ: "fakta om hur den är byggd, å vad som e gjort med den? " RÄTT!! |
|
|
Motor fakta: Standard bottendel, 35/30,5 mm ventiler. 380 cc spridare, större luftmängdsmätare, proggressiv bränsleregulator, Lingenfelter SX bränslepump (flödar bensin för styvt 1000 hk är avsett för dragracing), HKS laddluftkyl, HKS dumpvalve, HKS laddtrycksstyrning, Sex separata spolar till tändsystemet, lite större förbränningsrum i toppen. |
|
|
nån som vet hur många kusar han har???han lär ju ha svarvat ner kolvarna o lite såna grejer? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Läste i bilsport att killen bytt kolvar, vev, stakar tills i år och det märktes, han var ju nästan en hel sekund snabbare än ifjol! Det är grymt tryck i spisen!! Det var även ett kort reportage i något tidigare nummer av BS (BS = bilsport såklart!!), då tror jag att effekten 500 hk uppskattades! Vad den ger nu kan man antagligen bara gissa, men det räcker till och blir över!... RAWLAW |
|
|
Hej. Har hört att han har 700+ /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Det här låter kul... Men hur får han ner kraften i backen? Slicks? Kul på hjul! |
|
|
jäpp han kör med sliks på strippen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.