AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
457

Klimatanläggning Varmt där framme, men kallt där bak?

The_Skygazer
Hej, jag har ett litet mysterium att lösa. Jag har en E39 -96. Det blåser varmt framme, men där bak blåser det kallt, Kan man ändra det på något sätt så att det blir samma värme/kyla, framme som bak?
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Har du inte en liten klimatcenterhylla mellan framstolarna därbak, vrid ratten mot rött för varmare luft även där.

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
På tidiga E39 blåser det enbart kalluft i mittutblåset i baksätet. Det finns alltså inget vred med rött och blått på, utan man kan bara välja om man vill ha öppet eller stängt.
Värmen kommer från utblås under framstolarna.

/Micke
pi
42
pidde
523 -97
Håller helt med. Funkar bra på sommaren men nu när det blir kallt klagas det ganska mkt där bak... kanske för jag har skinnsäten.

Min flickvänn la in en lammullsfilt i baksätet idag. :)
The_Skygazer
Tack för svaren, Det förklarar en hel del, jag har ingen sådan ratt som kan man kan föra över till varme där bak, men det är tur i alla fall att det kommer värme under stolarna i alla fall :-)

(Irriterande att ha BMW, man kommer alltid senare hem än man lovat, Till jobbet är det alltid samma väg man tar varje morgon , men hem så är det av någon konstig anledning alltid mycket längre, någon som kan förklara? :-) )
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Yes jag kan, kallas ASWD :))orginal inbyggt tillbehör.
förklaringen finns här.
Länk

MVH
Hasso

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.