|
|
|
|---|---|
The_Skygazer |
Hej, jag har ett litet mysterium att lösa. Jag har en E39 -96. Det blåser varmt framme, men där bak blåser det kallt, Kan man ändra det på något sätt så att det blir samma värme/kyla, framme som bak? |
|
Har du inte en liten klimatcenterhylla mellan framstolarna därbak, vrid ratten mot rött för varmare luft även där. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
På tidiga E39 blåser det enbart kalluft i mittutblåset i baksätet. Det finns alltså inget vred med rött och blått på, utan man kan bara välja om man vill ha öppet eller stängt. Värmen kommer från utblås under framstolarna. /Micke |
|
|
Håller helt med. Funkar bra på sommaren men nu när det blir kallt klagas det ganska mkt där bak... kanske för jag har skinnsäten. Min flickvänn la in en lammullsfilt i baksätet idag. :) |
|
The_Skygazer |
Tack för svaren, Det förklarar en hel del, jag har ingen sådan ratt som kan man kan föra över till varme där bak, men det är tur i alla fall att det kommer värme under stolarna i alla fall :-) (Irriterande att ha BMW, man kommer alltid senare hem än man lovat, Till jobbet är det alltid samma väg man tar varje morgon , men hem så är det av någon konstig anledning alltid mycket längre, någon som kan förklara? :-) ) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Yes jag kan, kallas ASWD :))orginal inbyggt tillbehör. förklaringen finns här. Länk MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.