|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er, tänkte bara dela med mig av min erfanenhet. Köpte en 525i årsmod 88 för 6 år sedan då hade den gått 5000 mil, sedan dess har bilen varit i familjen och har nu gått 13000 mil. Inte ETT fel har vi haft på den, helt otrolig bil, själv har jag just köpt en 528 årsmod 1998 som gått 3000 mil men jag kan säga att 525:an har så gott som lika härlig kvalité och robusta känsla. I sommras körde jag en V70 (Vol-o) fr 2002 till fjälls och på hemresan föredrog jag gamla bettan, 525:an. Har bara ett råd: KÖP! |
|
|
V8 är mysigt ;-) Färddatorn finns iaf i 3 olika versioner, den lilla som egentligen bara är en klocka+yttertemp, samt den stora som är en "fullfjädrad" färddator. Det finns även en speciell modell för folk med orginal Webasto, men den är sällsynt. Jag tror att även om man inte har AC/Klimatanl. så kan man styra tempen separat höger/vänster sida. Finns vanlig AC och klimatanläggning, samt givetvis vanlig hederlig värme/fläkt. Orginallarm med startspärr kom -03/95 och kan kanske vara smidigt att ha. Fördelen med orginallarm är att det är integrerat i orginalnyckeln och man slipper en extra dosa samt ev. övriga lustigheter som kan uppkomma vid dåligt installerade larm. Orginalstereo finns i 2 olika versioner tror jag...dock bara kasett. Stora ljudpaketet har lite fler högtalare o låter väl lite sådär, men det duger om man bara lyssnar lite på radio. Shadowline är (om jag inte minns fel) bara svarta lister runt fönstren, i stället för de blanka/kromade. Lock-up på automaten är något som träder in i cirka 85km/h och låser momentomvandlaren i lådan så att den inte slirar. Hoppas det var korrekta och givande svar. Med hopp om en fortsatt trevlig kväll! Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Givande, absolut. Har tagit med M5 i funderingarna också, men det är långt till våren så vi får se vad som händer. Tack så länge. Mindre är mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.