AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.812

Råd angående fälgar till en F11 x-drive

Fl
22
Flottbomb
535d Xdrive Touring -15
Jag hade behövt lite tips av de kunniga vad gällande nya fälgar till min 535d x-drive. Anledningen till att jag vill byta fälgar är mest för att jag vill ha svarta fälgar. I dagsläget står bilen på ett par orginal M-sport 351 fälgar, vilket inte direkt är fula men som sagt så hade jag vilja ha svarta och kanske även gå upp till 20 tum. (kanske blir flummigt att öka till 20 tum?)

Om man nu skulle byta fälgar, vilka skall man gå på och vad bör man ha för inpressning osv (35-38)?
Fick tips av en kompis om IMAZ typ IM3 eller IM5 men tyckte prislappen var så pass låg att jag blev skeptisk till om dessa fälgar bara viker ihop sig i första guppet?

Jag vill heller inte direkt öka bredden på fälgen, har 245 på däcken nu och även fast jag satt stänkskydd så får jag ändå stenskott längs sparklisten. Vad är vettigast, köpa nytt eller ska man bara pulverlacka orginalfälgarna?

Alla tips och åsikter är välkomna
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Väldigt viktigt att du har samma rullomkrets fram och bak oavsett vad du väljer, i annat fall pajar du fördelningslådan i förtid (diffen mellan fram och bak axel).

I mitt tycke spelar det ingen roll vad du har för fälg om du målar dem svarta. De "försvinner" ju. Synd på originalfälgarna bara, tycker jag.
Fl
22
Flottbomb
535d Xdrive Touring -15
Kan så vara, men jag tycker personligen det blir rätt snyggt med svarta fälgar.

Men till en följdfråga, passar RFT däck på vanliga fälgar? Vet att vanliga däck går på BMW fälgar utan problem men går RFT däck på vilka fälgar som helst eller har däcken högre kant eller liknande?

Sen undrar jag även om TPMS givarna passar på vilka fälgar som helst?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.