AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
2.234

Bmw E9 Zenith inställning

he
8
hekroth
Bmw 3.0CS -74
Hej, har en E9 3.0cs, som renoverats under en längrte period, bilen är nu klar, sitter nyrenoverade original Zenith förgasare på bilen.

Behöver hjälp med förgasar inställning, finns det någon kring Stockholm som kan hjälpa mig med detta?

Tack på förhand, Henrik

he
8
hekroth
Bmw 3.0CS -74
Ingen som kan ställa in gamla förgasare?

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Varför gör du det inte själv? Det kan mycket väl fungera mycket bra. Fram till runt 45.000 mil fungerade det för mig varje gång. Efter det fungerade det ingen gång. Kanske började förgasarna bli utslitna då!?

Jag tycker att den bästa beskrivningen finns i BMWs original verkstadshandbok men det finns även beskrivningar på många andra ställen. Det är bara att söka på Google.

Det är dock viktigt att man ställer in alla parametrar och inte bara "fuskat
till det" med att bara ställa in några parametrar. Jag har för mig att det är runt 5-10 olika ställen per förgasare som skall ställas in. Det minsta måttet är några få hundradels millimetrar och det största är några centimetrar. Och sedan skall förstås alla packningar och gummimembran vara hela.

Länk
Länk
Länk
Länk

Hittar du inte vad du behöver någon annanstans så kan du ge mig din emailadress så skickar jag dig vad det står i BMWs verkstadshandbok
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.