|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt min 1:a BMW en X5 x-drive 40d E70. Fantastiskt skön bil. Men om jag laddar fullt så är det som antispinn går i typ. Det blir som små vibrationer/ryck som den flyttar kraft mellan hjul/axlar. Den har gått strax under 10000 mil och jag är 2:a ägaren, full sevicebok och fint skick. Jag har inte haft någon 4wd, automat eller så stark motor innan så det är kanske så dom gör. Det känns inget konstigt om jag svänger eller gasar "normalt" utan bara vid kraftigare acceleration. | |
|
Hej, Är ingen expert men har problemen med kardanaxel åtgärdats? Vad jag förstår kan den lossna och är det på väg att hända lär det bli vibrationer. Ska vara någon återkallelse på det där, ring BMW ÅF och kolla om din bil omfattas. Min kärra har gått 11 000 mil och är 100% fri från ryck och vibrationer. Går som attan faktiskt :) Lycka till! Mvh Gustav |
|
| Tack, får kolla upp det med kardanen. | |
|
Hej . har du kollat det med kardanen? jag har samma problem med min f 25 årsm 2011 3,5i aut. som gått 4000 mil mvh Tommy |
|
| Min bil var inte berörd av problemet med kardanen. Däremot så hade jag den inne på felsökning och de ska byta fördelnings växellådan. Det kan bli ryckigt när det är dålig/lite olja i lådan eller att lådan är kass. Lamellerna i lådan kan tydligen "kugga" i och då blir det ryckigt. | |
|
ok, tack för svaret, får kolla upp det. mvh Tommy |
|
|
har kollat upp bilen på bmw verkstad, fick byta fördelningslådan efter bara 4000 mil, kostade ca 40000 kr, Mycket dålig kvalite' på en bil som kostar ca 500000 ny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.