|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sänka bilen men känner mig lite oinsatt i ämnet, hade tänt sänka en 5-6cm fram och bak. Ska man köpa nya fjädrar eller fjädrar + dämpare ? Vad ska man köpa för märke, man vill ju inte slänga bort pengarna på något som inte håller ? Var köper man sänkningssatser billigast ? Tacksam för alla tipps | |
| 5-6 cm låter jäkligt mycket... men detkanske går. Jag sänkte min 328 med H&R coilover kit(ställbara gasdämpare, och fjädrar). Jag var väldigt nöjd med det. Köpte det på MH Styling i Mölndal. | |
|
ska du sänka den 5-6 cm bör du köpa anpassade dämpare oxå Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hoppas att du bara ska åka på släta asfaltsvägar, har orginalsänkt M-chassie som ska var ca 2 cm lägre?? Och jag tycker att det räcker bra, skull inte vill ha bilen lägre av rent praktiska skäl. MVH Hasso |
|
Skall du sänka så pass mycket så måste du byta stötdämpare till ett par kortare annars kör du slut på orginaldämparna snabbt. Hör med Manuel på Länk /Bimmerman |
|
|
Mätte upp spelet mellan däck och skärmkant och inser att 5-6 kanske kan bli lite väl häftigt men 3 eventuellt 4 skulle nog bli bättre Behöver man byta dämpare då också ? Bimmerman: Jag kollade Mh-gtr och där hamnar man på ca 10 000:-.....pust är väll ioförsig proffsiga grejor. Kan man köpa en m-sänkning begagnad ? Jag kollade även på sanksats.com och där skulle dom ha 1800:- för fjädrarna, någon som vet något om företaget ? Mvh /Björn |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vid nybeställning av en E39 540-00 kostar M-sportfjädring 3800 ink moms kod 704. MVH Hasso |
|
Kolla in Länk , han är billigast i Sverige på både sänksatser och KW suspension, du kan ladda hem prislistor och sitta i lugn och ro o titta och jämnföra. väntar bara på körkortet! =D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.