|
|
|
|---|---|
|
Jag har vad jag trodde vara typiska "dåliga SI-batteri" problem, dvs varvräknaren och förbrukningsmätaren fungerar ej dessutom så blinkar "Check"-lampan konstant. Så jag hade i sär instrumentet och mätte på batterierna, då visade det sig att dom var fulladdade (1,3V & 1,3V), tyvärr... Så nu undrar jag om det är någon som har ett förslag på vad problemet är, eller är det hela kortet som är sönder (borde inte allt sluta fungera då??..)? | |
| Inga bra tips alls? Någon?.... | |
|
Generellt sett är väl kalllödningar orsak till många problem. Se över kortet och löda om vid minsta tvekan. Ett förstoringsglas kan avslöja en hel del. Dra över kortet med lämpligt spray för att rensa från oxider, spraya gäran över med en skyddande lack mot oxider efter att du är färdig med det övriga. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Mätte du batterierna med en belastning kopplad till dem? Om inte, prova att koppla en lampa till ett av batterierna och mät det då. Sådana batterier visar ofta full spänningsnivå utan belastning, men nästan inget med belastning. Kolla detta. Mvh /Carl l önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.