|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min f11 2012 har börjar gneka/gnissla i bakvagnen vid ojämnt väglag. Kan ej lokalisera vart ljudet kommer ifrån. De låter inte om jag står på dragkroken å gungar eller drar i takräckena å gungar bilen. Hade liknande ljud på min gamla e91a, då var de också riktigt svårt att lokalisera ljudet. Men läste att nedre yttre bussningen till bärarmen ofta vart dålig. Så bytte den å de slutade låta. Men jag hittat ingen info om vilka bussningar som brukar bli dåliga i f11ans bakvagn. Tycker även jag har lite obalans ibland i bakhjulen. De är inte konstant heller, försvinner nästan helt efter jag kört 1-2km. Har ni några idéer om vilka som kan vara dåliga. Och något enkelt sätt att felsöka på.. | |
| Lyft ur rollon och provkör | |
|
Hej! Hade "samma" oljud vid gropiga vägar på min fd. 535 E61. Letade som en tok i bakvagnen men hittade inget. Jag upptäckte till slut problemet efter att hunden åkt med på semestern, och då med urplockad rollo (insynsskydd), det var tyst som ppå också ger som förslag. Jag har dock inte hört något rollo oljud på nuvarande F11, men det kan vara värt att prova plocka ur och testköra en sväng. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Har faktiskt rollon uppdragen här bak. Ska prova lyfta lös den! | |
| Tog bort hela rollon/insynskyddet. Nu vart den tyst! Att de var så enkelt! Tack för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.