|
|
|
|---|---|
|
Hej, Passar mina gamla vinterhjul från en 428 xDrive till en M2? 225/45 R18 Har ej tillgång till hjulen just nu eller vet ej modell namn så vet inte om ET passar på en M2 lci -18 Se bild här: Länk | |
|
Det där är 397, 8JX18 ET:34. Fram jämfört med BMW M2 orginal vinterhjul Länk Bak jämfört med BMW M2 orginal vinterhjul Länk Skulle gissa att det är rätt stor chans att de passar. |
|
| Om de passar så måste du antagligen ha spacer för att fälgarna inte skall ta i bromsoket. | |
|
Tack för snabba svar! Så ni tror mina vinterhjul (dubb) fungerar på en M2 med spacer? Vart och vilka spacer ska man isf köpa? kändes dumt försöka sälja vinterhjulen för att sen köpa nya men främst lägga de pengarna på nått annat roligt :) |
|
| Börja med att testa utan och sedan med 10 mm spacer/hjul för att se hur det verkar. Det är sannolikt fram som bromsoken bygger mest utåt. Du kommer i så fall även att behöva längre hjulskruvar. Det kommer att bli tight mellan fälg och bromsok men det är det även på de 18 tummare som är avsedda för m2. | |
| Blixten: Okej men tack då ska jag testa senare i sommar under semestern, tack för hjälp och tips så jag slapp köpa ny uppsättning hjul :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.