AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.460

E36 325C 1994... ZKE modulen. Hjälp

Fl
14
Flippermatt
325i CAB -94
Ok,
Inget som Zke modulen styr fungerar. Centrallås, innerbelysning och fönsterhissar. Har haft det två år nu och kommer ingen vart... Dock en gång kort förra sommaren så hoppade det igång och funkade en endaste gång. Sedan tvärdöd igen. Det tyder väll på att det inte är modulen som är trasig utan antingen dålig jord eller att spänning ej går fram ? Har haft in den på BMW en gång.. Enkelt sa dom, vi börjar med att göra en factory reset av ZKE och läser felkoderna. Problemet 20 min senare och Bmw reparatören kliar sig i huvudet och säger att ZKE modulen är spärrad/blockerad. Vad tyder det på ? Även med dålig jord och ingen spänning , ska man ändå inte kunna läsa av modulen ? Det som fortfarande är mysko är varför den kort funkade förra året.. Vad kan jag göra ? Vart jordar denna modul ? Har läst att kabelbrott i dörrar och bagageluckans lås kan spöka, men man ska väll ändå kunna komma in och läsa modulen ?

Är jag fel ute, vem kan hjälpa mig, vem har haft liknande problem och vart hittar jag experisen ?

All hjälp och input mottages tacksamt

Hej,

Ingen direkt hjälp, men har du försökt att forska med hjälp av newTIS.info?

/Lennart
Fl
14
Flippermatt
325i CAB -94
Ingen som kan tipsa om hjälp när det gäller E-36 och ZKE moduler ??

mvh
Mattias
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
På min compact 316G -98 funkade inte centrallåsen när jag köpte den.
Under förarstolen under mattan hittad jag till slut en sönderärgad kopplingsplint där spännings försvann .Länk

kan ju vara nått liknande möjligen

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Fl
14
Flippermatt
325i CAB -94
Tackar för svar... jag har läst om det någonstans... .Behöver jag riva halva förarsidan för att komma åt ? Är det limmat ?

mvh
Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.