|
|
|
|---|---|
|
Hej, Köpte en BMW 320d xDrive M Sport 2018 för ca ett år sedan har har nu börjat fundera på att optimera bilen, antingen med steg 1 BSR eller original BMW Performance Power Kit (PPK). Dock har jag en fråga till er kunniga inom BMW världen. idag öppnade jag motorhuven och såg att jag hade en M Performance klisterlapp på luftburken, klisterlapp som är ganska tjock. Är det en indikering på att jag har PPK? Anledningen till att jag frågar är att när jag kollar igenom varudeklarationen så står det 205 hk, dock står det 190 hk när jag söker på transportstyrelsen. Bilen köptes som sagt för nästan ett år sedan av en BMW återförsäljare och då hade den gått som demobil, 250 mil. Tack på förhand! | |
|
Kolla med BMW! Om det är installerat PPK, så finns det garanterat registrerat i deras databas för bilen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tja! Jag har nu varit ute och tagit en bild på emblemet som är fastklistrat på luftfiltret. Det verkar som att jag har PPK men dubbelkollar med BMW imorgon. Tack! Länk |
|
|
Tjena! Jag ringde min lokala återförsäljare häromdagen, de bekräftade att bilen är PPK optimerad. Kul överraskning :) |
|
|
?? Jag har svårt att förstå din glädje. Du vill optimera din 320d. Antagligen för att den är lite tråkig Och upptäcker att den redan är optimerad. Då blir du glatt överraskad ?? Jag hade blivit tvärt om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.