|
|
|
|---|---|
RAY |
För ett tag sedan slutade låset på ena bakdörren att fungera, någon vecka senare slutade även låset i den andra bakdörren att fungera. Jag får alltså låsa dom inifrån. Men någon gång ibland så fungerar dom, men aldrig båda samtidigt alltså ibland höger & ibland vänster. Att fjärrlåset vart konstigt (när man låser så låser det upp sig på en gång) samtidigt kan det bero på att låsen i bakdörrarna inte funkar som de ska? När jag låser med nyckel så låser den båda framdörrarna & bakluckan, & den låser inte upp sig igen ialla fall. Något tips om vart jag ska börja leta fel? |
|
Jag hade samma problem med min bil, det var en kabel till bagagerums clåsmotorn som hade gått av. Det verkar vara lås/lås upp fenomenet, när clåsmotorn funkade som den skulle så var det inga problem. Du ska nog kolla igenom anslutningarna till c-låsmotorerna (sitter i dörren bl.a.) på dina bakdörrar. Tror nog det hela beror på taskig kontakt! beväpna dig med elektronikspray, smärjelduk och tålamod =) Mvh // Henke Bleifuss |
|
cakeer |
Att fjärrlåset låser upp sej på en gång kan mycket möjligt bero på det felet... en slags varningssignal att allt inte låser... |
|
Kolla även reläerna under baksätet. Hade det felet på min då centrallåset strula. Bytade dem, sedan fungerade det ua. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.