AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628

C-låset på bakdörrarna funkar bara ibland, varför?

RAY
För ett tag sedan slutade låset på ena bakdörren att fungera, någon vecka senare slutade även låset i den andra bakdörren att fungera. Jag får alltså låsa dom inifrån.
Men någon gång ibland så fungerar dom, men aldrig båda samtidigt alltså ibland höger & ibland vänster.

Att fjärrlåset vart konstigt (när man låser så låser det upp sig på en gång) samtidigt kan det bero på att låsen i bakdörrarna inte funkar som de ska?

När jag låser med nyckel så låser den båda framdörrarna & bakluckan, & den låser inte upp sig igen ialla fall.
Något tips om vart jag ska börja leta fel?
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Jag hade samma problem med min bil, det var en kabel till bagagerums clåsmotorn som hade gått av. Det verkar vara lås/lås upp fenomenet, när clåsmotorn funkade som den skulle så var det inga problem. Du ska nog kolla igenom anslutningarna till c-låsmotorerna (sitter i dörren bl.a.) på dina bakdörrar. Tror nog det hela beror på taskig kontakt! beväpna dig med elektronikspray, smärjelduk och tålamod =)

Mvh

// Henke Bleifuss
cakeer
Att fjärrlåset låser upp sej på en gång kan mycket möjligt bero på det felet... en slags varningssignal att allt inte låser...

54
108
540 Touring
540iA Touring -95
Kolla även reläerna under baksätet. Hade det felet på min då centrallåset strula. Bytade dem, sedan fungerade det ua.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.