|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen fått ett fjäderbrott framtill och vill då byta ut båda fjädrarna. Tänkte beställa från autodoc och låta en verkstad göra jobbet för att komma lite billigare undan. Jag tänkte då byta fjädrar och fjäderbensstödlager och vill vara säker att det är rätt grejer jag köper. Länk Länk Kommer dessa passa min bil? Tack på förhand! | |
| Behöver du verkligen byta fjäderbenslager? Räcker sannolikt att byta endast fjädrarna. | |
|
Tänk på att det är olika lagringar mellan standard fjädring och M-sport fjädring. Mina var dåliga så byt, när du ändå har nere. Kommer in fukt och det börjar rosta.... Hade dålig tätning (nr 7 på bilden), som sinkade vid montering. Kan ha berott på att min ena lagring var helt kass och gjort att den blev förstörd.... Länk /Kent |
|
|
Inte alla verkstäder som uppskattar att du kommer släpandes med egna grejer... |
|
| Om icke märkesverkstäder vill överleva på sikt är de nog tvungna att acceptera att kunder inte vill köpa bildelar via dom. Betala tredubbla priser för ett hjullager eller en koppling är inte acceptabelt för att de vill gynna sin egen leverantör. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.