|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Min 325i -08 ska tydligen vara "Bavaria M-Sport", en special edition som såldes i ca 200 exemplar i Sverige. Jag har försökt hitta spec på vad i utrustningspaketet som är speciellt med denna "Bavaria". Enligt personen jag köpte bilen av (han köpte den ny och hade den i 7 år innan han sålde den till mig), är det 228 istället för 218 hk, bättre stereo, och något mer. Men han var själv lite osäker på detaljerna. Det är väldigt sällan jag ser en exakt sådan modell ute till försäljning, och den lilla information jag hittat på forum likt detta antyder att det är något med utrustningspaketet på denna modell som är annorlunda. Är det någon som vet? Det är alltså en 325i -08 M-Sport, färgen är carbon black och inredning alcantara och tyg i grått | |
|
De hade färgen carbonsvart och ett par speciella fälgar som annars var Individual, annars inga stora grejer vad jag minns. Absolut ingen förändring i motorn. |
|
| Som Löwet skriver, det var inget specifikt som inte gick att bygga ihop för vem som helst. Det var bara för att få iväg lite bilar innan årsmodell -09 med facelift skulle komma som det var lite extra rabatt iform av att packa in lite utrustning och kalla det något. Ingen begränsad serie eller så vad jag kommer ihåg, det begränsades nog bara till vad de kunde sälja. | |
|
Det var dessutom djup lågkonjunktur då, så alla knep för att sälja nytt togs fram. Var det inte bicolor-inredning i dem också? Eller var det bara vissa av dem eller en annan edition just före faceliften? |
|
| Tvåfärgsinredning? Inte vad jag minns. Jag har även för mig att de fanns i silver, men de där individualfälgarna, men den kanske kallades något annat. Som du skriver Mats så såldes det ju dåligt med bilar under 2008 så det var väl kampanj och nedsatta priser på det mesta då. | |
|
Jag har haft en Bavaria 325iT och den hade vanliga altacantara inredningen i alla fall. Fälgarna var Styling 216, samma som satt på 320si Länk Länk |
|
|
Tack alla för era svar! Bilen ska nämligen säljas nu så jag behövde ta reda på det. Då vet jag att det paketet inte är någon grund till högre pris etc. |
|
| Precis, Löwet. Det är en exakt sådan. Personligen tycker jag fälgarna är svinsnygga, inredningen likaså.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.