AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
904

Borttagning av Tv spärr M5 E39

pravda1
Provade med E39 kod som stog här på forumet "gör det själv" men tydligen funkar det bara på "stationery wagons", som indikeringen säger. Ingen som har vet hur man tar bort Tv spärren för M5 E39?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Går inte på bilar nyare än -99 och jag är tveksam till om det ens går på dessa.

pravda1
f** åxo :( hur kan man då kolla på Tv? får väl köpa en löst system då?! måste ju gå att få bort spärren på något vis :-/
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det går att ta bort den via ngt företag i USA, Länk men det kostar en del.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För informations skull kan jag säga att bilden över ca 15 km/h blir flimmer då antenn och signaler inte fungerar i rörelse, inte ens med navtv.coms egen antenn. Citat Moni Melman.
pravda1
Ok Asken, men jag tänkte mer på video och dvd via AV ingången. Tv är ju fortfarande spärrad även då :(
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sök lite under bilstereoforumet och använd sök funktionen på tex "DVD" "TV" mm så kanske du hittar lite. Du skrev tv:) Tv tittar man på i soffan hemma i bilen kör man:)) Inge bra med TV i bilen ändå man får ju bara hjärtflimmer varje gång Texttvn visar börsnedgången:D
Asken
pravda1
Ok!Bara nöje nöje,visst kör man med bilen :D men andra kanske vill titta på Tv under långfärd ;) vem f** bryr sig om börsen:D man har ju bilen och Tv:n :D
Se mitt svar på två andra annat inlägg.

Länk

Länk

/RS2
pravda1
Tack Rs2 Verkar ju hel sjukt att inte kunna ta bort spärren på Tv, precies som du nämde vissa länder har inte ens spärrat Tv och att kolla på gps e ju minst lika farligt om man nu tänker ur säkerhetsynpunkt :-(
dr
57
driver28
540IA Touring 1997
Det går att ta bort spärren på de flesta tv modeller. kollade på www.bmwm5.com om det... På min vagn var den redan ospärrad när jag köpte den :-). Men som Asken säger, det blir ända ingen bra motagning i rörelse, och att titta på DVD/VHS när man kör är nog inte att rekommendera, även om jag med vill koppla in en DVD till min TV...

/Hasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.