AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.293

Köpråd, 520d f11, 28000mil, okej?

Tjenna!

Har sen tidigare kört många trevliga Bmw dock har samtliga befunnit sig inom garantitid och gått väldigt kort. Sen ett flertal år tillbaka så pendlar jag till jobb, ca 15mil om dagen, vilket genererar endel mil på bilarna.

Jag kör idag en liten billig fransk konservburk dessa 15 mil men nu får det vara nog, den går visserligen billigt men man blir mer och mer frestad att köra den utför en bro.

Att börja lägga mil på familjekombin är inget alternativ då det värdetappet aldrig går att räkna hem.

Detta har då fått mig att snegla på långmilare igen, har i yngre år kört mycket fd taxi från både Volvo och Mercedes och dem tuffade på i 50000mil utan problem.

Min fråga är då, hur pass driftsäker är en 520d med 28000mil på mätaren från 2011. Servad som den ska och få ägare. Klarar denna av 10-12000 mil till utan växellådsbyten, motorrenoveringar osv? Vanligt underhåll och slitageservice löser man det själv hemma med delar från tyskland och en välplacerad tumme?

Vågar man köpa en sådan för att sen motorvägsbruksa, eller är det en tickande bomb?

/// Mattias
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
De förbättrade kamkedjan mars-april 2011, så du vill nog köpa en bil som är producerad därefter. Fördelningslådan på xdrive är en annan felkälla, som jag nog skulle hålla mej ifrån vid de milen.

Lycka till för övrigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.