|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en uppsättning 18-tums BMW 641M-fälgar till min M2 som vinterhjul, med 8.5 tum breda fram och 9 tum bak med ET 27 fram och ET 29 bak. Samma däckdimension på alla fyra så rullomkretsen är lika. Lite mer stretch på bakfälgarna bara. Försöker lista ut om dessa fälgar fungerar på F12 (640xd GC). Bultmönster och nav stämmer. Någon i forumet som har erfarenhet av detta? | |
|
Skulle gissa att 6-serien ska ha betydligt större däck till att börja med. ET-måttet för 6-serien kan du ta reda på genom realoem.com t ex. där kan du även få fram vilka däckdimensioner som olika fälgar har om du kikar på "kompletta hjul". Sedan är det bara att knappa in data i willtheyfit.com och se vilken skillnad det ger. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Enligt den här länken som jag hittade på ett tyskt forum borde det fungera? Sedan har jag ju skrivit fel modellbeteckning, det är en F06 jag i så fall skall ha hjulen på, men det verkar inte vara någon skillnad på coupe och gran coupe. Länk |
|
|
Har 18” originalfälgar på mina vinterdäck, Stjärnekar 365, 8Jx18 runt om med 245/45. Vet dock inte ET måttet. Crille |
|
|
Crille Boy. Har samma hjul med vinterdäck. ET 30. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.