|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kan inte slå av varselljus på min importerade e30. Slår av och på halvljus varje gång jag kör iväg, för bilen är ju inte levererad med halvljusautomatik. Varje gång halvljuset (två knäpp) slås på passeras varselljusläget (ett knäpp), tänker att själva halvljusreglaget kan ha börjat glappa. För vad det än är värt, bilen är i ett mycket fint originalskick. Tacksam om någon kan dela med sig av sina erfarenheter på ämnet. Hälsning /Johan | |
|
Hänger inte med riktigt nu... svensksålda bilar hade så här: Nolläget, inget lyse alla, oavsett om tändningen var på eller av. I första läget, parkeringsljus, oavsett om tändningen var på eller av. I andra läget, halvljus, om tändningen var på. Vid avslagen tändning, inget ljus alls. Vid vanlig körning har man alltid i läge två, dvs halvljuset tänds när motorn startar och stängs av när motorn stängs av. Något varselljus fanns inte utan det var bara automatik av vanliga halvljuset. |
|
|
Tack Mats, Ja, du har helt rätt, din beskrivning återger precis som det ska fungera, så glöm min tidigare ansats. 🤯 Trodde att dessa två lägen var bara förbehållet importer, fel av mig. 🤗 Trodde också att det kallades värmeljus men det är parkeringshus. 👍 Problemet är att nu förblir parkeringsljuset på trots att jag trycker in knappen till läge noll, då allt ska vara avslaget. Blev det lättare att förstå nu kanske? 😊 Tacksam för någon tanke. Hälsning /Johan |
|
|
Ok, då hänger jag med. Dock har du troligen första E30:an med värmeljus i parkeringshuset;) Ditt antagande är nog korrekt i att det är något glappt i reglaget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.