AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
694

Är simons sportsystem något att ha?

fa
20
faltmars
BMW M3 -95
Är på jakt efter ett sportsystem till min M3-95. Är simons något att ha? är det någon spm har erfarenhet av det? Blir det högt ljud?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det största problemet är att om det inte finns i lager, så kan du få vänta, hur länge som helst på leverans 6 månader är inte ovanligt, försökte beställa ett i våras,(E39) skulle få det tidigast i okt. el nov.
Var i konatkt med 4 el 5 olika reservdelsfirmor, alla var av samma uppfattning, Ray som leverantör var under alla kritik.Kvaliten på simons är ju relaterat till priset. Hyfsat billigt någotlunda hyfsad kvalitet.

MVH
Hasso
som missade det 200.000ende inlägget pga. icke fungerande ADSL.(komplott?)

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Var själv inne på simons till min M3:a men tycker det ser lite fult ut så det blir nog ett annat system,vad vet jag inte än men det lär nog bli dyrare än simons!!Simons har ju satt två ovala slutdämpare vilket jag tycker ser j*vligt fult ut!!!
Tycker ni att simons är dåliga på leverans så kan jag meddela att Feritta inte är så bra heller!!!Jag beställde ett system i rostfritt av dom i november 2001 och fick det 3-4 månadert senare!!!
Mvh Ricke
Jag har ett Simons på min 325:a och det är jag jättenöjd med, både snyggt och skönt ljud. Kostar ju heller inga stora pengar, betalade 2200:- inkl frakt.
Länk

Jag kontaktade Micro och fick Simons rostfria system till min förra M3 -97a och var mycket nöjd shysst ljud vid gaspådrag kombinerat med open air-filter.
Men M3:an jag hade innan - en -95:a - satt ett monterat komplett AC-schnitzer system samt open air och det ljudet har aldrig överträffats av någon annan M3:a jag hört. När jag stod på tomgång på vår infart skakade glasen i vitrinskåpen i vårt vardagsrum, medelsvensson var måttligt roade när man eldade förbi dem (fick nog byta kallingar nät dem kom hem)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
MalteK: Var det för hela systemet eller bara slutburken? Låter prisvärt, trots kanske lite sämre kvalitet.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Simons är inte kvalite, bara deras sätt att testa säger allt..
-vi kör en runna runt kvarteret....

välstämd tretummare med F1 ambitioner
www.rakaror.o.se
www.xerius.se
www.a-alt-avgassystem.se

välstämd tretummare med F1 ambitioner
Hamann såklart! Har man hört det ljudet en gång så... Länk ladda ner Hamman Redline shifting eller någon annan Hamann fil så får du höra! =)

/Manray/
Purple;

Lät ditt system bättre än ovanstående?

/Manray/
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Purple >> nån aning om Hamann eller Ac Schnitzer avgassystem till en e-28 M535i ? vill ju inte köpa simons direkt , då det är bajja kvalla och bajja ljud !
men jag är ju ganska så kräsen också

finns för lite avgassytem och bra kvalitets produkter till E-28

Enda riktiga avgassystem jag hittade som lät bra som fan och var riktigt riktigt snyggt och kvalite !
(till en e-28 M5)

men $7.000 = 70.000 Kr !!! Hallå vem köper sånna saker

Länk

KÖPES: Länk
bajja??? liiiite bättre språk kan vi väl ha....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Varför inte ett Supersprint katalogpris 6495 helt i rostfritt.

MVH
Hasso

Jag köpte ett rostfritt sport system från simons eller ray som fabriken heter. leverans inom en vecka och priset för ett halvsystem var 4200. ferittas system som säkert e bättre svetsat o bättre utformat flödesmässigt kostade 7500:-
Ljudmässigt var ja helnöjd. Härligt muller på
tomgång, tyst som orginal vid jämn gas och härligt vrål vid provocerad körning.
Bilen var en bmwe 323 Coupe -97 som var mer än lovligt tyst orginal.
De var lite tungt o montera ditt själv men de gick bra. fick dock anpassa min bakre kofångare lite för att de skulle passa då de satt ett aerodynamik paket på min E36:a.
Så ja tycker att dom är prosvärda och helt okej ljudmäsigt.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
wendtan: Jasså du det jag har hört och sett själv så blev jag inte så speciellt imponerad , smattrar som och låter som det inte är tätt... typ grovkrök på en moppe som är sprucken lät det som ! det var på en E30 325i

hasso: har mailat dom , dom har ju inte till e28 annars skulle jag köpt direkt !

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
wrath:Nu syftade jag på M3 vilket inlägget handlar om from the beginning.:)

MVH
Hasso

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hehe ojda , tog över lite av tråden , det ber jag så mycket om ursäkt för..

Länk

nofx16:
Från kat och bak, köpte från Tegnaby Bildemontering. Länk

Mvh / Malte
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Köpte du det begagnat på en skrot ?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.