AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.358

Skydd för skinnklädsel. 520d f11 2016

Är det någon som har tips på bra skydd för klädseln i baksätet? Har ljus skinnklädsel och sonen börjar bli äldre så väntar mig att det kommer att börja spillas och skitas ner där bak snart. Har letat utan att hitta något vettigt. Vill gärna ha bmw-anpassat.
84
235
84jr0
523iA Touring M-sport -11
Länk jag kör den med bältesstolen och så har jag sparkskydd på främre passagerarstolen.

Problemet som jag ser det är att barnen vi gärna gå in och ut ur bilen själva och trampar vilt på trösklarna så det blir repor, speciellt vintertid. Börjar ge upp hoppet och tänker när de är lite äldre så byter jag bil.
Ok! Jag har liknande nu och än så länge fungerar det men när det ska börja ätas i bilen och benen blir längre kan jag tänka mig att det kan bli grisigt. Borde finnas något som skyddar hela sätet i bak... Kanske är enklast att byta till en med svart tygklädsel direkt :p
84
235
84jr0
523iA Touring M-sport -11
Skinn är väl lättare att rengöra än tyg tycker jag. Sen beror det på barnen, min dotter är ren av sig och det är inga problem med henne, grabben är värre. Jag undviker ätande i bilen om det inte krisar.
Gamla barn nu men när de åkte bakåtvänt tog jag av skorna och lade dem på golvet innan de gick upp i bilbarnstolen. Sedan skydd samt tjock filt under stolen för att undvika märken i skinnet. Jobbigt?! Kanske men inga skador på inredningen och nu förra året på BMW med barnen klagade sonen på att det var repor på insteget på en ny M5a och att inte folk kan lyfta på benen... 😂
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.