AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.776

X3 20d F25 växellåda

X3 20d X-drive -14
Jag tycker växellådan i min kan växla väldigt olika. Från att ibland växla obemärkt till ibland hårdare växlingar trots lika körning. Vissa nedväxlingar utan att man bromsar upplevs ibland som ryckiga.
När man kör iväg lite lugnt kommer det nästan alltid ett hugg runt 12-1500 rpm. Värst när den är kall och minskar vid varmare drivlina men fortfarande där.

I jämförelse med 320d X-drive option S205A, 520d X-drive option S205A och 420d GC option S2TBA sport växellåda känns växlingarna hårdare/råare i min X3.

Den är kontrollerad av två olika BMW-återförsäljare och ingen kan hitta något fel.
Alla adaptioner är nollade samt senaste programvaran.
Bilen har växellåda option S205A samt paddlar om det kanske innebär annan programvara

Nån som har liknande erfarenheter? Känns för mig inte riktigt premium då man är van vid att BMW automat normalt växlar bättre i jämförelse med ett flertal andra märken.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Hur långt har den gått? Det är kanske dags för ett oljebyte i lådan, har inte verkstaden pratat om det?
Den har rullat 6900 mil.
Frågan är hur lång tid det tar innan den är anpassad efter min körstil efter nollställningen som gjordes igår.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.