|
|
|
|---|---|
|
Behöver verkligen hjälp med mina däck och fälgar!! Har inskaffat mig ett par bmw m 225 fälgar 8” fram och 9” bak med 215/35 19 samt 245/40 19 till min Bmw330 cab E46 04 utan att jag får på de för de skrapar sönder kanterna bak. Kan för övrigt nämna att bilen är sänkt med Eibach 40/25 pro kit fjädrar. Snälla finns det nån vettig själ här inne som kan vägleda mig vad för däckdimension jag behöver för att få på de utan att det tar i. Tack på förhand kan skicka förövrigt skicka bilder hur det ser ut om det behövs mvh:// | |
|
Du måste säga vilket inpressningsdjup det är på fälgarna, utan det går det inte att svara på frågan, "ekvationen" har en okänd variabel utan det värdet... Sedan har du i nuläget däck som ger extremt olika rullomkrets, vilket kommer att göra att bilens antispinn-/antisladdsystem kommer att få tuppjuck. 255/40-19 känns väldigt stort (brett och hög profil) för din bil! Här kan du räkna på vad som är lämpligt och då kan du utgå från originaldimensionen 225/45-17 med ett et-värde på 47 mm. Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för återkopplingen Johan! Et fram 37 bak 39 och det sitter 245/40 19 bak det har fyllt ut hjulhuset helt får knappt en lillfinger emellan vad är Optimalt att ha utan att det ska skrapa? Kan det bero på sänkningen? Mvh |
|
|
Tack för återkopplingen Johan! Et fram 37 bak 39 och det sitter 245/40 19 bak det har fyllt ut hjulhuset helt får knappt en lillfinger emellan vad är Optimalt att ha utan att det ska skrapa? Kan det bero på sänkningen? Mvh |
|
|
Länk Om du kikar på ovanstående länk, så förstår du varför däcken inte får plats! Du har nästan 7% större rullomkrets mot originaldimensioner och nästan 2.5 cm högre däckprofil räknat från fälgkanten (totalt nästan 5 cm högre däck totalt). Däckets ytterkant är mer än 3 cm längre ut mot original och samtidigt mer än 1,5 mm längre in än original (det måttet är troligen inte kritiskt i denna applikation). Fälgarna är troligen inte helt lämpliga i ditt fall då BMW original i de större/bredare versionerna (18") ligger på ET51 - dvs. 12 mm skillnad/fälg. Ska du ha ungefär samma rullomkrets och 245 bredd på 19"-fälg är det 245/30-19 som är lämplig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| A jag såg nu att jag ligger helt fel i dimensionerna . Vad ska jag ha för uppsättning så jag kan va safe? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.