AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.778

En fråga om styrled e61 lci

jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Hej allihop.
Om man greppar tag i styrleden med handen på samma sätt som på gashandtaget på en motorcykel o gör en "gasrörelse" hur lätt ska de vara att vrida den? Hur lätt ska den röra sig? Jag kan lätt vrida min nästan ett kvarts varv och det är lite lite trögare på den andra sidan.. Ska det vara så? Det gäller när däcken står på marken.. Någon som vet? Bilen i fråga en 525d från 2009..
Hej,

Visst är det ”gött” när alla kulleder är så där lagom ny-tröga, men om inte du känner någon direkt instabilitet, eller bilprovningen har synpunkter, är det väl ännu ingen fara.
Grejer slits ju och det är alltid en avvägning när de skall bytas.

Tycker pragmatikern

/Lennart
sm
42
smtredubbelv
523-99,535d-05
Styrleder och Länkarmar,mm
Om du vill veta skicket så har bilprovningen "Test av fram och bakvagn" för tror det var 160:-. Annars hörs det på en grusväg med lite gupp om något är "för" glapt
Hadet/Bo
jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Saken är den att bilen känns allt annat än bra.. Den vibrerar ibland o vid inbromsning slår ratten fram o tillbaka o det är allt annat än behagligt dock gör den inte de om jag trycker ner pedalen i botten. Länkarmar är bytta båda sidor uppe o nere (Myele HD) styrlederna är bytt efter förra besiktningen då jag fick ett "bra o veta" på ena styrleden dock vet jag inte vad för märke då de gjordes på en meca verkstad skivor är också bytt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.