|
|
|
|---|---|
| Problem med bilen, 1 serie e87 diesel. Batteriet laddar ur kan endast starta med hjälp av startkablar. Dock funkar det endast att använda sig av batteripolen under motorhuven, sätter du startkabeln i bagageluckan på batteriet är den lika livlös som innan. När bilen är igång har batteripolen under motorhuven ca 14 volt. Däremot batteriet i bagageluckan ca 11.8 volt. Känns som någon säkring eller laddregulator gett upp? Någon som har förslag? | |
|
Hej, Det här temat har varit uppe några gånger. Jag minns inte om just E87 nämnts, men problem med en genomföring av pluskabeln genom karossen, i närheten av batteriet, tycks vara vanligt. Det ärgar där. Använd [Sök] högst upp på denna sida och skriv in "genomföring", så får du lite mer information. /Lennart |
|
|
Ja det är troligt att batterikabelanslutning under batteriet är av. Ex Länk Oavsett så behöver batteriet laddas. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jepp, låter defintivt som att huvudkabeln för plus är helt eller delvis av där den går igenom karossen. Såhär såg det ut på min E87 120i -06, ser garanterat likadant ut (fast värre) på din Niklassandgren. Länk Länk Inte svårt att räkna ut hur de där utsatta kablagekontakerna ser ut efter 10 år omgiven av saltspray och ström/spänning.... Suck... En ny kabel/anslutning på plats kommer med största sannolikhet även att lösa ditt laddningsproblem. Men som Sverige skriver måste batteriet laddas upp. |
| Japp ni hade rätt, tack. Jag misstänkte först pluspolen som kopplas bort vid kollision, men såg sedan att stora plus kabeln var av under karossen. Skum konstruktion av bmw tycker jag. Eftersom det finns 2 pluskablar så funkar ju då radio, lampor osv så felsökning kan bli klurig. Det går ju även att starta då med starthjälp som kopplas under motorhuv. Skönt iallafall att det är löst nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.