|
|
|
|---|---|
|
I vintras frös förardörren så att den inte gick att stänga. Då det inte fanns möjlighet att tina upp den så löste jag problemet genom att forcera igen dörren och låsa den när den var intryckt och på så vis få den stängd. Problemet nu är att den inte gått att öppna sedan dess... Har någon råkat ut för detta eller har något tips på hur jag ska få upp dörren? Tänkte också besikta bilen men besiktar ens bilprovningen en bil som man inte kommer in i via förardörren? En tvåa blir det givetvis men är det ens lönt ta dit den? Kommer de att kolla resten som vanligt? Tänkte att det hade varit bra få den besiktad så man kunde få eventuella ytterligare fel åtgärdat på samma gång som dörren om man inte kan fixa det själv... | |
|
Du har provat trix som att lyfta på handtaget när du vrider om nyckeln och att vrida nyckeln cirka 90 grader och inte bara tills man möter lite motstånd vid 45 grader? // Magnus |
|
| Det går att slita loss dörrklädseln och på så sätt komma åt låsmekanismen. Det gjorde jag på en skrotbil som skulle donera förardörren. Vill du bevara dörrklädseln ska det även gå att komma åt genom att demontera klädseln som det står "airbag" på, samt airbag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.