|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för tipset Matthias. Hur gick det med din bil i slutändan? Inget avslut i din tråd :) Hmm, läste länken som Transocean postade och de verkar ju faktiskt visst vara 2 x turbo i min n47 motor iallafall? |
|
|
JohnnyBravo Jo, vibrationer gick bort när jag kopplade ur fördelningslådan. Däremot inte knakandet som kanske beror på andra komponenter där fram. Jag vet inte om det är möjligt att förlänga livet på dessa lite bräckliga fördelningslådor, men om det är så kan man ju köra en stor del av året utan och kanske 'spara' på lådan. Oklart om det är så det fungerar. Om man har licens kan man koppla i och ur hur som helst, tar några minuter. 1500 är i så fall billigt. |
|
|
Läste att din låda ändå höll 35 000 mil de måste räknas som ok :) Låter de mer för dig då bilen är varm? Hur fungerar appen? Måste man ha någon kabel mellan telefon/ bil? |
|
|
Nej, det enda man kan klaga på är att saker går sönder när man skall åka långt med familj inklusive hund... Man laddar ned en app på telefonen, köper en USB-sladd till telefonen (100 typ) och en sladd till bilens OBD-uttag Länk kostar några hundra max sedan kör programmet enligt instruktion, mycket enkelt Länk Matthias |
|
|
Ok ska kika på detta. Kan man utesluta hjullager? Tycker de har börjat låta mer, lite Rrrr pendlar/ samtidigt med woowooowooowoooow mkt mkt lågt. Men bara under svag svag belastning kring 1500 rpm eller under motorbroms kring samma varv (automatlåda) Låter mest kring 40-70 km/h. Är fortfarande inne på fördelarlåda/ främre kardan. Ingen som känner igen symptomen? Jag har tid hos verkstad, men de är flera veckor bort nu i semestertider.. |
|
|
Återkoppling! Bilen har fått en ny fördelarlåda och bilen är knäpptyst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.