|
|
|
|---|---|
|
Precis köpt en F11 (2011) som råkar ha (CIC) Professional DSP. Men jag fattar inte riktigt hur musikbiblioteket fungerar. På bilen låg redan ganska mycket musik, men det ligger liksom helt huller om buller, och längt till höger har alla en ikon på en skiva. Så jag tänkte lägga in lite musik från USB, och gjorde det. Den la sig nederst i en egen katalog vid namn USB och med en mapp som ikon. Är det så att om man kör in en CD så rippas den musiken automagiskt och sparas i biblioteket? Och går det på något sätt att förbättra ordningen? Helst skulle jag ju vilja att allt var sorterat efter artist, och att den musiken man tog in från USB inte la sig i en speciell "USB" katalog. | |
|
Varför läser du inte instruktionsboken? Den finns ju också i iDrive. Där står det att du kan byta namn på albumen som är lagrade samt att du måste välja aktivt om en CD, DVD eller USB ska sparas på hårddisken. Om du döper om albumet ”USB” till ”0_USB” borde den hamna överst. Jag har inte någon hårddisk i min bil men min pappersupplaga av instruktioner täcker alla varianter. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
Jag har för mig att det funkar så att om du stoppar i en cd-skiva och lyssnar på den så har jag för mig att bilen kommer fråga om den skall spara cd-skivan, och i så fall läser den in hela. Har för mig att det tar rätt mkt tid. |
|
|
Du kan ha ett usb minne med musik, och dessutom välja att spara på hårddisken (om du har navigator, tar dock extremt lång tid) Är ni flera som kör bilen, så kan det ju vara smidigast att spara den enes musik på hårddisken, och den andra personen kan ha sin musik på usb minnet. Bilen kommer ju ihåg det man använde sist. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.