|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har erfarenhet av trimboxar till 20d, typ KCR som sägs ska ge 230hk/490nm? Richard | |
|
Hej, Satsa på riktig mappning istället.. mappade min G30 -19 520d förra veckan och det blev en rolig uppgradering! Samma prestanda som en G30 525d, samma motor och drivlina men 525d säljs inte i Sverige. |
|
|
Johan Var gjorde du detta och vad är det för pengar? Vad blev effekterna? Låter onekligen spännande! |
|
|
Jag gjorde detta hos tuningchip i Sthlm. 7900:-. Prestandan blev 228/485 och upplever en skaplig skillnad! I synnerhet mellan säg 70-170. Matar på bra hela vägen. Har inte möjlighet att mäta tiderna före/efter men man märker att sen drar ur växlarna snabbare! |
|
|
Är det hårdvaru ändring eller bara elektronik? Vad händer vid service / uppdateringar? Har kört Audi innan med bsr och var ju smidigt att in/ut på garageuppfarten.. Låter jäkligt intressant dock, klarar mig med Orginal men 70 mil idag så önskar man lite mer då och då.. |
|
| Sedan vet jag inte hur många som kan mappa idag för qvarnis läste ur min ECU så visade sig att 5-serie från -19 har fått nya Aurix-processorn som sitter i bl.a 7-serien. Så de skickade ner min backup till Tyskland för decryptering och tog ca 5v att lösa. Jag var tydligen den första 5-serien med aurix som tyskarna fått ner.. men nu finns den filen klar så för kommande 520d -19 och upp borde det vara plug and play | |
|
Bara elektronisk ändring, dvs ny programvara i ECUn. Mig veterligen så har 520d samma motor B47D20 och växellåda ZF8HP51 som G30 525d. Kapar 1,1 till hundra enligt originalspec |
|
| Man erbjuds gratis återinläsning mot uppvisande av kvitto ifall den blir överskriven vid en eventuell service. Körde 46mil idag och det är lika roligt varje gång 😉 | |
|
Hej igen, Tack för svar, frågan avsåg dock om någon hade/har erfarenhet av att optimera 20d motorn och eventuella issues kring detta som t.ex. garanti, försäkring etc? |
|
| Ja garantin försvinner ju givetvis.. vad försäkringsbolaget säger lägger jag mig inte i. Men förmodligen lär maskingarantin vara rökt men kan inte förstå om något annat påverkas. | |
|
Hej! Nu blev det intressant, lär ju passa min X3. Det är väl ändå samma drvlina. |
|
| JG, motorn i 520d G3x är inte hårdvarumässigt identisk med 525d G3x. Det är andra kolvar i 525d G3x (än i 520d G3x). | |
|
Det har du säkert rätt i, är väl lite annat komp i 525d. 👍 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.