|
|
|
|---|---|
|
Har problem med följande: När bilen är helt kall dvs har stått över natten och jag ska börja köra så börjar bilen rycka lätt och det känns som den tappar kraft under ca 2 sekunder. Det händer i låga hastigheter och vid lätt gaspådrag. Den rycker lätt 2-3 gånger och sen slutar det och bilen går som vanligt. Kan hända 2-3 gånger inom loppet av 2-3 minuter. Det känns som om den inte får in växeln. Trampar jag på gasen när det händer så växlar den ner och det slutar. Har bara märkt av det när bilen är helt kall. Hände också ett par gånger i vintras att när jag skulle starta den så vevar den i ca 2-3 sekunder innan den startar. Har inte hänt nu när det har blivit varmare. Bilen ifråga är en 520d G30 2017 årsmodell. Har garanti kvar på¨den så jag ska lämna in den men tänkte kolla här först innan jag pratar med verkstaden om nån har koll på vad det kan bero på, sa jag har lite mer kött på benen innan jag åker dit. Tack på förhand | |
|
Kan kanske vara EGR ventilen? Min f11 hade problem med ryckningar, dock även vid varm motor. Den småryckte och ibland kändes det nästan som den växlade ner fast den inte gjorde det vid lätt gaspådrag. I mitt fall var det EGR ventilen och den blev bytt. Gick bra efter det men för några veckor sen kom ryckningarna tillbaka men knappt kännbara denna gång men det resulterade i driftstopp och kraftig rökutveckling och smälta detaljer under huven, allt inom loppet av några sekunder från felmeddelande till tvärstopp. Konstaterat fel, EGR kylar läckage. Trodde att man åtgärdat detta välkända problem till G-serien?? Nu behöver det ju inte vara ovan problem klart, men det låter onekligen bekant... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.