|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar! Tänkte kolla om det finns någon kunnig kring detta problemet. Körde min bil som gick lite hackigt och parkerade som vanligt. När jag försökte starta den nästa dag så slänger den ut följande kod: 273c00 (Ingen signal kamaxelpositions sensor) Jag köpte en ny sensor och satte i den men den startar fortfarande inte. Har rensat koderna innan, men det hjälper inte. Bilen har gått bra fram till detta händer under en och samma körning. Så det var inget återkommande problem och har ej hänt innan. Någon som har tips? mvh | |
|
Köpte du en originalgivare från BMW? Piratgivare är bra i teorin men kan ofta vara oanvändbara... Inga nya felkoder? Mvh |
|
|
Hej Jag googlade på koden. Den här killen hade samma kod på sin bil. Dessutom var förloppet liknande det som du var med om. Felet var en brusten kamkedja, vilket naturligtvis förklarade varför kamaxelsensorn tystnat. BMW 520d 2011 F10 WON'T START? PLEASE HELP! Länk /Lennart |
|
|
Är kedjan av så hör du att den låter komplöst på en eller flera cylindrar när du drar på starten. Filma gärna o lägg upp. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.