AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
460

Handlare på bmwbörsen...

Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
har uppmärksammat ett antal annonser nu med samma föräljare..
(skum?) alla har gått runt 12-15000mil och är definitivt importerade...
vrkar även bara vara e34:or....
min fråga : trodde bmwbörsen bara var till för privat annonser...??
en av annonserna:
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Länk

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Ja...milos-auto..brukar annonsera friskt på tv4 text oxå. Deras bilar verkar ha en förmåga att alltid har den mätarställningen du nämner.

Cato> skulle ha köpt din 325:a direkt om jag hade haft pengarna :( Skulle sitta fint med en 4wd där jag bor..halt som fan i morse.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
bmwbörsen är ju till för BMW bilar, handlare eller privat.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Tur att det går att kolla själv hurvida E34:an är skruvad eller inte!
Har diskuterats en hel del om denna firma.
Har funnits/finns bilar hos honom som plötsligt tappat ca 10 000 mil när de hamnat i hans händer mot vad mätarställningen stod på i tyskland.
Har personligen besökt hans firma och sett vad han har för bilar och skicket på dem. Tänker inte säga att han fifflar men jag skulle personligen inte köpa bil av honom.
Sigge,
Hur ser man det?
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Syns väl på chassienumret? Håll in checkcontrol knappen och vrida på tändningen, 3 visningen el nåt visas de sista siffrorna i chassienumret. Om dessa inte stämmer är mätaren fifflad.

Går tydligen att fiffla mätaren utan att det syns oxå, men det är ganska avancerat har jag hört?
M3_BMW
Z3c 4 ever: BMW kan också kolla upp för dej.

BMW M bilar, när du älskar att köra.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Håll in checkcontrol knappen och vrida på tändningen, 2 visningen el nåt CODE: visas Det ska INTE vara 00000, då är mätaren manipulerad. Annas kan det vara vilka siffror som helst.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Glömde en grej, Verkar funka på vissa E36:or också, men jag har inte testat på så många sådana!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sigge,
När du provat en sådan grej, och konstaterat att denna är skruvad. Har du då kollat upp att bilen faktiskt ÄR mätarskruvad eller utgår du enbart från siffrorna du får fram. Låter som lite för enkel metod för att kolla om den är mätarskruvad eller ej i mina öron. Skulle vilja få lite klarare bevisning om man säger. Jag är skeptisk tills du övertygar mer.... :)

--------------------------------------------
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
BMW borde kunna svara på vad det är man ser.... Nå´n som frågat?

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Siffrorna på checkkontrollen har varit uppe flera ggr tidigare på forumet och slutsatsen har varit att de inte har något med mätarställningen att göra.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Hmm.. Okey.. trodde detta var välkänt vid det här laget. Kanske ska tillägga att det även fungerar på E32. Jag har under c.a 5-6 år kollat på c.a 50 E34:or,
ca. 30 importerade och 20 svensksålda.10 av dom importerade kollade jag upp via garatireparationer i Tyskland och konstaterade att dom gått mer. Alla dessa hade Code:00000. Enbart 5-6 av dom importerade har inte haft code:00000. Dom jag inte kollade upp kändes som onödigt därför skicket skvallrade om betyligt mer mil än mätaren. INGEN svensksåld jag nånsin tittat på har haft Code:00000. Konstigt va?, Naturligtvis finns det säkert skruvade sånna också, men inte lika vanligt.P ersonligen har jag absoult inget emot importerade bilar,Har en själv, Man får oftast en finare och mer välutrustad än dom svensksålda.
Det finns 3 typer av skruvningar på dessa bilar som jag känner till.
1) Byta Codekontakt med en annan bil som har mindre mil, Då får man annat chassienummer i displayen.
2) Trycka in en ny mätarställning, Bieffekt: Codekontakten tappar sin identitet och blir Code:00000.
3) Lyxvariant, Man trycker även in ett nytt Codenummer. Då blir skrvningen osynlig!
Crusty
Ja jag säger som någon annan
här på forumet så en gång i tiden, att köpa beg. bil är som att spela roulett!
Vad jag menar är att köpa bil i dag är risk fyllt!
Det är så jäkla lätt att bli lurad om man inte e jäkligt kunnig på detta tema!
Som tur e finns det ärliga människor som säljer bilar oxå! Men jag bara undrar om detta problem med backade mätare om det e något som drabbat BMW mest?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.