AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.328

M550i vs. X5 M50d funktioner

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Jag hade min drömbil, en 550i UE. En gammal dam körde ut rakt framför mig på en 80-väg. Det blev inte så bra. Vi klarade oss båda. Jag bara klev ur min bil utan några känningar alls. Alla krockkuddar utlöstes. Kallar jag krocksäkerhet. Dock blev jag skraj och ville nu ha ännu mer krocksäkert, så det blev en X5. Tyvärr finns inte 50i motorn i Sverige, men det är en annan diskussion...Nu till lite konstigheter, X5 är ju nyare och har väl modernare iDrive? Jag saknar vissa funktioner... i 550 kunde man ställa så röv-/rattvärmen/kylan satte igång automatiskt vid vissa temperaturer, icke i X5. Ingen parkering med fjärren (dock den underbara backassistenten) Vissa genvägar går inte att programmera som gick i 550. Finns ingen kupéventilation att aktivera, bara värmare. Sen är det ju vissa underbara funktioner som lagts till, men man tycker ju att saker inte ska försämras. En X5 ska väl ha lite mer än en vanlig 5-serie, eller tänker jag fel? Sen vill jag bara nämna att det är en väsentlig skillnad på den adaptiva M-fjädringen vs. luftfjädring. Jag ville ha luft, men fanns ingen lagerbil så jag fick en med adaptiv M-fjädring, men efter nån vecka dök en sådan upp och den fantastiska bilförsäljerskan fixade så jag fick ta den ist. Jag var ute efter komfort och det fick jag. Det är verkligen ett val mellan väghållning och komfort. Nån annan som reflekterat över det jag skriver? Jag saknar verkligen motorn i min M550i ska sägas... Vilken monsterkärra :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.