|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW 320d xdrive-11 Bilen starta inte helt plötsligt. När man tryckte på startknappen så klicka det bara och man hör lite svagt surrande ljud. Tog starthjälp och då hoppa den igång. Utgick ifrån att batt. var dåligt .Vid check så var det original.batt, så jag köpte ett nytt Tudor AGM 95Ah (org,batt. var 90 AH AGM.) Satte i nya och samma problem kvarstår. Vet att man måste omkoda, men den bör väl starta ändå.?? (frågade bmw service och dom sa ok...???) Eftersom jag nu har samma fel som innan batteribytet, så är jag fundersam över problemet. Har nu fått felsignal DSC i övre och 4x4 i nedre display, vilket betyder xDrive ur funktion (enl. instruktionsbok) samt motorfels lampan lyser rött.. Har ännu ej kunnat köra diagnos då jag väntar hem en kabel. Några ideer som kan hjälpa, eller finns någon i Västerås med typ INPA som kan kolla av felkoder. Tacksam för Er input/hjälp. Mvh/ JN | |
|
Inkodning ska man göra för livslängden skull . Men den ska ju starta med ett nytt batteri. Min teori är att du har en dålig punkt på pluskabeln någonstans från batteriet och fram. När du fick starthjälp använde ni kanske laddningspunterna i motorrummet och då blir felet runtkopplat så att säga. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Har provat jordning genom att jorda motor mot kaross med separat kabel. Ingen skillnad. Sen provat med starthjälp med nya batteriet i och då startar den igen fast man måste köra på ett ta med donatorbilen. Starthjälpen har jag gett fram... dvs förra batteriet var kanske ok då felet kvarstår efter bytet. Den stora fråga är nu hur finna felet och vart kan det ha uppstått... |
|
|
Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Följ pluskabeln från batteriet brukar kunna ärga under bilen än vid genomföring tex på samma sätt som jordflätorna ärgar av. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bilen har gått 8700 mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.