|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en nyligen inköpt 2007 E91 325 xi Touring som jag har några funderingar över. När jag startar bilen kommer det en kort ljudsignal efter några sekunder, har det något med backsensorerna att göra ? Kan man ta bort den signalen? Är det några glödlampor som bilen inte varnar för vid ev fel/trasig lampa? Tänkte om man byter vissa till led och på så sätt får en felindikering? | |
|
Plingar det även om du startar efter du har knäppt bältet. Om inte så vet du varför det plingar. Det är väl Canbus för belysningen så risken för att bilen tror du har trasiga glödlampor om du byter till LED utan kompensation (ballaster/motstånd) är nog stor. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Ja det plingar en gång även med bältet på. Samma sorts pling som PDC vid backning men endast ett pling och radiovolymen sänks när det plingar och det är ingen varning som kommer upp i displayen heller. Ja jag märkte att jag måste ha canbus gällande nummerskyltsbelysningen. |
|
|
Är det pling eller pip? Min backvarnare piper väldigt högt och irriterande om man har backen i och sensorerna detekterar att något är i vägen ( tex cykel på cykelhållare på kroken) - det är nästan olidligt ljud. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Det är inte ett pling utan mer ett dovt pip, ungefär som backvarnaren och det kommer även när jag står på tomgång, exakt samma signal som när en glödlampa är trasig fast det då syns i displayen, men nu visas inget och ingen liten gul triangel syns heller i displayen så det är svårt att veta vad sjutton det är. Får lusläsa boken och se om jag hittar något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.