|
|
|
|---|---|
|
Hej har nu kört 110 mil c:a efter byte av disaventil och nya slangar till insug,tyvärr så helt plötsligt slutade bilen svara på gas. växlade ned till trean och då fungerade det igen. körde manuellt ( SMG) . vad fan skall man nu göra ?? bensinpump sensor styrning ? nån som har vart med om nått liknande? börjar bli ganska trött på denna bil just nu :( . nu har man ju inte råd med verkstad, lagt ned så mycket på här bmwn så jag måste lösa detta själv på nått sätt . | |
|
Hur långt har bilen gått? När bensinpumpen började bli dålig på E39:an började det intermittent med att bilen svarade dåligt på gas. Problemet eskalerade och till slut började det tjuta från pumpen och några dagar senare la den av helt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej johan B och tack för svar. min bil har rullat 23700. har ett svagt vinande/pipande ljud från motorrummet som inte hörs hela tiden. får kolla bensinpumpen kanske ? /Nilwe |
|
|
Hej! Bensinpumpen sitter i tanken under baksätet. E |
|
| ok Tack :) | |
|
Vinande/pipande från motorrummet är troligen tjuvluft pga spruckna gummidetaljer (finns många som brukar spricka på M54 vid denna ålder om de inte är bytta) eller möjligen en spännrulle etc. som börjar bli dålig i lagret. Bensinpumpen sitter som sagt under baksätets högra sätesdel. Men ljudet kan vara svårt att lokalisera då det kan "vandra" och låta från andra ställen - på E39:an lät det som att ljudet kom från undersidan av bilen och jag misstänkte först bränslefiltret. Det är inte helt omöjligt att pumpen börjar bli dålig vid de miltalen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar Johan B mvh Nilwe |
|
| hej Johan B det var tydligen luftmassemätaren som ställde till det, köpt original sen fungerar det normalt /Nilwe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.