|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg här och precis nybliven bmw-ägare. Har en 116D från 2012. Finns iDrive men hittar inget USB. Missade detta när jag köpte den då jag provat många och alla andra hade USB port mellan säterna så kollade inte ens. Jag har samma sockel men bara aux. Har även kikat i handskfacket men där den isåfall ”borde” sitta finns bara en plastbit. Så undrar nu om jag kan på något sätt uppdatera min iDrive ändå? Eller om det går att sätta in en sockel med både aux och USB. Jag vill få dit bluetooth. Det är hela planen! Jag blir förvirrad då jag inte hittar någon information alls om min modell. Min VIN är WBA1C71040E970176 om det hjälper. Tacksam för alla svar! Mvh Nathalie | |
|
Jag trodde att alla svensksålda F20 hade USB och Bluetooth (handsfree, streaming kom senare), men tydligen inte. Din är nog för tidig helt enkelt. Blir nog svårt att få till en riktig integration då den saknar sannolikt saknar hårdvaran som krävs. Du kan ju alltid koppla en BT-dongel till AUX. |
|
|
Ja jag förstår inte alls, hittar ingen likadan. Inte ens instruktionsboken stämmer överens. Har en telefonknapp på ratten men händer inget när jag trycker på den. Känns som den bara sitter där. Provade köpa en dongel men ljudet blev kaos så kör med aux nu men det är inte bra det heller. Trist det inte verkar gå :/ Tack för ditt svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.